БТР-70Д GM: радянський раритет на американських дизелях

Своєчасно виконуючи ремонт і модернізацію, можна істотно продовжити терміни експлуатації військової техніки. У зв’язку з цим українська промисловість продовжує продукувати проекти оновлення радянських зразків озброєння.  Один із них – модернізація бронетранспортера БТР-70, який отримав серйозні переваги перед базовим варіантом. Концепт має назву БТР-70Д (GM).

 

Новий проект модернізації зачепив два напрямки. Автори вирішили перебудувати силову установку бронетранспортера, а також замінити комплекс озброєння. Інші елементи конструкції і бортові системи залишаються без змін. У підсумку виходить бронемашина, що зберігає риси базового БТР-70, але при цьому має істотні переваги. БТР-70Д (GM) передбачає незначне доопрацювання існуючого броньового корпусу. Його конструкція трохи змінюється в зв’язку з використанням деяких нових агрегатів, але кардинальна перебудова не потрібна.

 

Таким чином, на корпусі зберігаються лобові деталі товщиною до 10 мм, а інші елементи бронювання і раніше мають товщину 6 мм. Такий корпус здатний захистити екіпаж та десант тільки від стрілецької зброї і осколків.  Компонування внутрішніх відсіків корпусу залишилося без змін: передня частина машини віддається під відділення управління, позаду якого розміщуються бойове відділення і відсік для десанту.

 

Читайте також:

 

Магія деревини від «Mastak»: ветеран російсько-української війни створює унікальні вироби «з душею»

 

Проект Житомирського бронетанкового заводу передбачає заміну двигунів старого БТР-70. Чи підлягають заміні агрегати трансмісії – достеменно не відомо. За офіційними даними, застарілі бензинові двигуни повинні поступатися своїм місцем двом дизелям GM-6.2 від американської компанії General Motors. Саме заміна двигунів привела до появи літер «GM» в назві проекту – розповідає керівник відділу Житомирського бронетанкового Юрій Чехун.

 

“Заміна радянських двигунів на американські дизельні – це більш економічно. Крім того, ми вносимо ці зміни з мінімальним втручанням в оригінальну систему живлення цього транспортера – це також дозволяє економити”.

 

Кожен двигун GM-6.2 має потужність 140 к.с.; передбачається, що нові двигуни за рахунок більшої потужності і економічності спростять і здешевлять експлуатацію бронетехніки. Крім того, зростання потужності повинне забезпечити помітне підвищення ходових характеристик. У той же час, розробники не розкривають особливості взаємодії більш потужних двигунів з наявною трансмісією.

 

Читайте також:

 

На Росії збудували один катер-торпедолов і з того дуже радіють

 

Проект БТР-70Д (GM) також передбачає заміну існуючого комплексу озброєння, що спрямована на значне підвищення вогневої потужності. З даху корпусу пропонується прибрати стандартну баштову установку, з кулеметами калібрів 14,5 і 7,62. Замість них встановлюється заглушка з кріпленнями для нового дистанційно керованого бойового модуля з посиленим озброєнням. Мова про модуль «Дельта», розроблений в Житомирі. Він  встиг знайти застосування в декількох інших проектах оновлення старих бронемашин. Слід зазначити, що на БТР-70Д (GM) використовується нова модифікація «Дельти». Раніше Житомирський бронетанковий завод демонстрував інший варіант цього виробу, який мав деякі відмінності від нинішнього.

 

Модуль з новим озброєнням відрізняється досить простою конструкцією, але при цьому здатний показувати непогані результати. На поворотній платформі монтується U-подібна опора для гарматної установки. Поруч з нею встановлюються ящики для боєкомплекту відповідних розмірів. Модуль цілком може повертатися навколо вертикальної осі, забезпечуючи кругову горизонтальну наводку. Переміщення озброєння здійснюється за допомогою електричних приводів з дистанційним управлінням.

 

На модуль поміщається автоматична гармата 2А14 калібру 23 мм. Гармата використовує снарядні стрічки, що подаються з бокового ящика боєкомплекту. Зверху позаду гармати на модулі міститься кулемет КТ-7,62; кріплення забезпечують синхронне наведення кулемета і гармати. «Дельта» комплектується стандартними для таких виробів оптико-електронними засобами. У блоці, який монтується на модулі, є денна і нічна камера, а також лазерний далекомір. Оптико-Фблок закріплюється і переміщається тільки разом з озброєнням.

 

Читайте також:

 

Сьогодні – День танкістів

 

Також БТР-70Д (GM) оснащується сучасною системою управління вогнем. В її складі – стабілізатор озброєння, балістичний обчислювач, автомат супроводу цілей і т.д. Оператор-навідник управляє зброєю за допомогою окремого пульта з монітором для виведення відеосигналу та іншої інформації.

 

 

За даними «Укроборонпрому», модернізований бронетранспортер БТР-70, оснащений двигунами американського виробництва, може комплектуватися не тільки бойовим модулем «Дельта». Можлива установка аналогічних систем інших типів, що відповідають вимогам замовника. Втім, приблизний список сумісних модулів поки не наводиться.

 

“Бойовий модуль також збільшує вогневу потужність цього БТРа. 23 міліметрів абсолютно вистачає для того, щоб вести бойові дії проти живої сили та легко броньованих засобів. Проти тих же БТР-70, БТР-80, проти всього, що має той же наш противник на Сході. Цього озброєння вистачить, щоб виконувати поставлені завдання” – говорить Юрій Чехун, вочевидь, натякаючи, що розробник не проти внутрішнього замовлення БТР-70Д GM для ЗСУ, про які, однак, поки не було жодної згадки.

 

Після модернізації БТР-70Д (GM) зберігає габарити на рівні базового зразка. При цьому заміна бойового модуля призводить до деякого збільшення висоти. Бойова маса – 12 тонн.

 

Переозброєння старого бронетранспортера, за даними розробників, призводять до різкого підвищення основних характеристик. Так, нові двигуни GM-6.2 забезпечують зростання загальної потужності майже на третину в порівнянні з базовою моделлю. Завдяки цьому максимальна швидкість на шосе збільшується з 80 до 100 км/год. Швидкість на воді заявлена ​​на рівні 20 км/год. Також поліпшується прохідність на бездоріжжі.

 

За словами українських військових, які мають досвід користування БТР-70, ходова частина цього апарата дійсно вимагає покращення, аби відповідати сучасним умовам ведення бойових дій. У першу чергу тому, що сам БТР-70 – не найбільш вдала розробка часів СРСР. Через це вони зауважують – БТР-70Д (GM) у першу чергу слід розглядати як варіант озброєння на експорт; українським військовим слід переходити на якісно нове озброєння.

 

Читайте також:

 

На «нафтовому фронті» Саудівська Аравія знову розпочинає наступ

 

“… дивилися, шо можна на нього (БТР-70 – ред.) ставити дізель. Поставили дізель – то на 100 кілометрів вийшло 40 літрів солярки. Рідні двигуни беруть 100 літрів! Звісно, модернізувати, ремонтувати можна. Навіть якшо просто двигуни поставить перебрані, хоть і б/ушні. Нові коштують близько 100-200 тисяч – це вже модернізація. Такі машини пожуть їздити до 5 років – якщо так, то тільки за рахунок движків воно і окупиться. Якшо рідні баки – проїде 300 кілометрів з таким расходом. Якшо на дизелі – 600”.

 

 

До теперішнього часу проект БТР-70Д (GM) дійшов до стадії випробувань дослідного зразка. В ході його випробувань на полігоні був знятий рекламний відеоролик, що показує роботу машини на різній місцевості в умовах полігону. Крім того, у 2018 році бронетранспортер представили на київській виставці «Зброя та Безпека», де з ним змогли ознайомитися усі охочі.

 

Проект модернізації застарілого бронетранспортера радянської розробки може бути цікавий замовникам, але йому доведеться зіткнутися з жорсткою конкуренцією. БТР-70 перебувають на озброєнні всього двох десятків країн, і далеко не всі вони забажають провести модернізацію, адже в сучасних конфліктах такі машини вже не можуть бути ефективними. Втім, протягом 2018 року таки проходили випробування БТР-70Д (GM) з метою оцінки можливості використання бронетранспортера в збройних силах України. В  2020 році бронемашина була включена в перелік продукції концерну “Укроборонпром” і запропонована на експорт державною компанією «Спецтехноекспорт». Вочевидь, військове керівництво не стало розглядати варіант такого озброєння для ЗСУ, які все ж прагнуть до якісного поступового оновлення військової техніки.

 

Андрій Артюх, НОВА – новини ветеранів: інформаційний портал для учасників АТО/ООС

 

Нагадаємо:

 

Угорщина збирається оновити парк БМП