На Росії збудували один катер-торпедолов і з того дуже радіють.

На Росії в рамках великої програми оновлення допоміжного флоту ВМФ нарешті добудований головний катер нового проєкту 1388НЗТ, і найближчим часом, можливо, почнеться процес його ходового випробування.

Катери-торпедолови призначені для пошуку, підйому з води і транспортування випущених торпед під час навчальних стрільб. Вони не мають на борту власного озброєння.

Закладка катерів із заводськими номерами «451» та «452» мала відбутися в 2016-17 рр., а в стрій кораблі мали стати в 2018 і 2019 роках відповідно. Але на те вона і Росія…

.

В той же час в Греції відбулася церемонія спуску на воду вже сьомого швидкісного ракетного катера р-79 класу «ROUSSEN»

.

09 жовтня 2019 року перший торпедолов нового типу – ТЛ-2195. спустила на воду на «Сокольской судовєрфє» Майже рік пішов на його добудову біля стінки. У серпні 2020 року катер пройшов заводські ходові випробування на Волзі.

08 вересня 2020 року катер, чомусь, не своїм ходом, а за допомогою пари буксирів, поплив до свого майбутнього місця служби на військово-морську базу у Новоросійськ. Там відбудуться заплановані державні випробування. А остаточне приймання катера флотом очікується аж у наступному році.

Другий катер проекту планують побудувати в 2023-му.

Таким чином, обидві допоміжні плавзасоби стануть у стрій із запізненням на 4 роки.

А на верфі в Іспанії триває будівництво корветів класу «AVANTE-2200» для Саудівської Аравії (ВІДЕО)

Російський катер-торпедолов проєкту 1388НЗТ має довжину 49 метрів,  ширину – 9 метрів та осадку 2,6 метри. Водотоннажність – понад 300 тон.

На корпусі розміщена надбудова з рубкою, житловими та технічними приміщеннями.

Кормова частина надбудови пристосована для зберігання і транспортування виловлених навчальних торпед.

Енергетична установка катера складається з дизельних двигунів китайського виробництва CHD622V20 потужністю по 3945 к.с. Для підвищення маневреності та покращення утримання на місці при роботі з торпедою катер має висувну гвинто-рульову колонку. У носовій частині корпусу є підрулюючий пристрій.

Катер може розвинути швидкість до 20 вузлів.

Екіпаж плавзасобу складається із 14 осіб. Побутові умови і запаси продовольства забезпечують автономність в 10 діб, що має вистачити для участі в заходах по відловлюванню навчальних торпед.

Озброєння на борту відсутнє. У центрі надбудови встановлений кран, який забезпечує підйом виробів з води і завантаження їх в торпедний відсік.

 Незважаючи на те, що російський флот отримає аж за два роки лише два екземпляри таких потрібних російському флоту кораблів, російські ЗМІ переконують, що навіть така кількість катерів зможе істотно вплинути на стан допоміжного флоту і зробити суттєвий внесок в забезпечення навчальних заходів.

Справа в тому, що існуючий  допоміжний флот ЧФ ВМФ РФ зараз включає три застарілих катера-торпедолова  побудованих ще за часів СРСР. Всі інші екземпляри потихеньку іржавіють біля «стінки».

І цьому не варто дивуватись, бо на супутникових знімках можна розгледіти, як навіть авіаносець «Адмірал Кузнєцов» (він же «Кузя») теж трохи заржавів.

Отримавши всього два нових катери пр. 1388НЗТ, Чорноморський флот відразу аж в півтора рази збільшить свої «торпедоловні можливості», – вихваляються російські ЗМІ.

Згідно з відкритими даними, у ВМФ Росії є 10-13 катерів-торпедоловіві, причому більша частина з них представляє собою металобрухт. Найбільшою «ескадру» має в своєму розпорядженні Чорноморський флот – аж 4 одиниці. У Балтійського і Тихоокеанського флотів – по 2 одиниці.

«Таким чином, подія на невеликій верфі в Нижньогородській області насправді має велике значення для розвитку всього ВМФ РФ», – підсумовують своє повідомлення російські ЗМІ.

Французькі корабели закінчують будувати вже друге патрульне судно для Аргентини