Розвідувальний безпілотник ACS-3 Повітряних Сил ЗСУ зазнав модернізації

 ACS-3 – безпілотний літальний апарат, який здатний долати відстань у 2500 км та вести розвідку протягом 20 годин. У 2016 році був допущений до експлуатації в ЗСУ. Його можливості були перевірені під час випробувань у 2017-2018 роках, включно із роботою в умовах дії засобів радіоелектронної боротьби. Постачання комплексів Повітряним Силам розпочалось з липня 2019 року.

 

 Цивільна версія безпілотника – Raybird-3 – встановила рекорд України за тривалістю безперервного перебування у повітрі, а саме 24 години 31 хвилину.

 

 Злітає БПЛА за допомогою катапульти, а посадку він здійснює на парашуті. Система управління може бути як повністю автоматична так і дистанційно керована з наземної станції.

 

 Нещодавно українська компанія «АВК «Скаетон» (Skyeton) розробила модернізовану версію безпілотника ACS-3 (Raybird-3). Оновлений ACS-3M отримав новий японський інжекторний двигун, нове програмне забезпечення та можливість встановлення нового корисного навантаження – малогабаритного радара з синтезованою апертурою. Всі ці оновлення відкривають нові можливості.

 

 Новий двигун більш економічний та надійний. Завдяки інжекторному двигуну потужністю 3 к.с. висота польоту збільшилася з 3000 м до 4500 м. Двигун також обладнаний  автоматичною корекцією подачі палива, що дозволяє зекономити близько 15%  палива. Ємність баків – 9 л.

 

 «Крейсерська швидкість» становить 120 км/год (максимальна – 160 км/год., а  мінімальна – 80 км/год.) Діапазон робочих температур – від -20 до +45 °С.

 

 Розміри літального апарату: розмах крил – 2985 мм,  довжина – 1830 мм, висота – 320 мм. Максимальна злітна вага – 23 кг.

 

 Не менш важливим є оновлення в модернізованому ACS-3M програмного забезпечення. Фахівці компанії з нуля написали нове ПЗ для наземної станції управління. Його ключова «фішка» – клієнт-серверна архітектура.

 

 Раніше у безпілотника ACS-3 було одне робоче місце, яке взаємодіяло з одним літальним апаратом. Тепер до наземної станції управління можна під’єднати будь-яку кількість літачків і навпаки – до одного літака може бути під’єднана будь-яка кількість користувачів. У останньому випадку програма тепер моє чітко розмежовувати їхні права. Так, один оператор може лише спостерігати за діями безпілотника, а інший в цей час ним керувати.

 

 У нове ПЗ також інтегровано повноцінне управління камерою. Для цього у користувача є додаткове вікно, на яке можна перемикатися за потреби.

 

Оператору стало простіше керувати безпілотним літальним апаратом завдяки повністю графічному інтерфейсу без жодних таблиць на польотне завдання. Як стверджують в Skyeton, на нове програмне забезпечення зможуть перейти всі клієнти – як нові, так і працюючі оператори безпілотника ACS-3.

 

 Розробник заявляє, що час перебування БпЛА у повітрі залежить від маси та типу корисного навантаження. Так, з фотоапаратом безпілотник літатиме понад 30 годин, з камерою цей показник залежатиме від інтенсивності її використання та становитиме близько 20 годин.

 

 Підготовка до зльоту/транспортування займає 15 хвилин. Розміри транспортного контейнера для одного БПЛА– 1350х650х450 мм

 

 Сьогодні компанія Skyeton готує модернізований безпілотник ACS-3M до проходження державних випробувань і прийняття на озброєння ЗСУ.

 

Нагадуємо: