Китай готується представити «літак майбутнього»: з’явилися перші знімки бомбардувальника (ФОТО)

  Протягом кількох останніх років китайська авіабудівна компанія Xi’an Aircraft Industrial Corporation займається розробкою перспективного стратегічного бомбардувальника H-20. Проект поки залишається секретним, однак в останні місяці різні джерела двічі показали можливий зовнішній вигляд машини. Ймовірно, уже в найближчому майбутньому новий бомбардувальник представлять офіційно.

 

  На початку січня ВПС НВАК опублікували рекламний ролик, який закликає молодь вступати на навчання і поповнювати ряди військових льотчиків. Короткометражка розповідає про молодого курсанта, який проходить всі етапи навчання і потрапляє на службу в одну з стройових частин. Відмінникові бойової і політичної підготовки довіряють новітній винищувач J-20.

 

  У фіналі головний герой отримує нове призначення, його переводять в далеку авіацію. Льотчик приходить в ангар, де зустрічає новий літак незвичайного вигляду, захований під чохлом. Потім розкриває бомбардувальник, і той ефектно відбивається в світофільтрі його шолома. «Ласкаво просимо в майбутнє!» – пафосно закликають субтитри.

 

  Невідомий новий бомбардувальник з’являється буквально в двох кадрах, під чохлом явно проглядається стрілоподібне «літаюче крило» з виступаючим фюзеляжем, а також верхніми виступаючими повітрозабірниками. Зірвавши чохол, пілот показав у відображенні загострений обтічний ніс машини зі стійкою шасі. Скління кабіни розглянути не вдасться – його приховав ефектний кінематографічний відблиск.

 

  Крім того, нещодавно вийшов червневий номер журналу «Сучасне озброєння», що видається китайською корпорацією NORINCO. На його обкладинці зображений новий бомбардувальник H-20 в польоті. Крім того, видання представило кілька інших зображень цього літака в різних ракурсах.

 

  У журналі показаний літак схеми «літаюче крило» з виступаючим вгору обтічним фюзеляжем і прямокутними консолями, задня кромка яких не з’єднана з краєм центроплана. З боків від фюзеляжу є виступаючі обтічники повітрозабірників. Соплові апарати силової установки зміщені в центр конструкції. Зовнішні обводи бомбардувальника утворені рівними і вигнутими лініями. Є численні люки, панелі і т.д. з прямими і ламаними гранями.

 

  Літак є пілотованим, і в носовій частині фюзеляжу розташована кабіна на певну кількість робочих місць. У центрі літака передбачений об’ємний вантажний відсік. З боків від нього поміщається, ймовірно, силова установка з двома двигунами. Очевидно, що більша частина інших обсягів рудиментарного фюзеляжу і крила віддана під паливні баки, що забезпечують високу дальність польоту.

 

  Будь-які подробиці технічного характеру: склад бортового обладнання, льотні характеристики і т.д., «Сучасне озброєння» не наводить. Крім того, не уточнюються терміни виконання дослідно-конструкторської роботи, плани з виробництва та розгортання і т.п.

 

  Виходячи з того, що відомо про H-20, вважається, що його головними перевагами є скритність і дальність, але не швидкість. І це може дозволити літаку завдавати удари на відстані, які раніше перебували за межами досяжності бомбардувальників НВАК.

 

  “Таким чином, це означає, що стратегічна перевага цього літака полягає в тому, що він зможе завдавати удари саме як стратегічний бомбардувальник, він зможе вражати цілі на великій відстані, можливо, у другому ланцюзі островів і за його межами,” – вважає Джон Греватт, фахівець з бойових літаків і аналітик з питань оборони Азіатсько-Тихоокеанського регіону, про що він заявив на цьому тижні South China Morning Post.

 

Читайте також:

  “Це означає, що це поставить під загрозу активи і інтереси США в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні. Якщо літак стане до ладу, він може змінити правила гри” – вважає він.

 

  Зауважимо: перший ланцюг островів, за версією китайського військово-морського командування, складається з архіпелагів і баз в Південному і Східно-Китайському морях, здатних блокувати морське сполучення материкового Китаю. Другий ланцюг включає в себе Палау, Гуам і Маріанські острови. Розрив цих двох ланцюгів – ключова стратегічна задача китайських військових.

 

  Про розробку нового китайського бомбардувальника стало відомо досить давно, але його вигляд до сих пір офіційно не розкривався. У зв’язку з цим регулярно з’являлися різні версії, здогадки і спекуляції на темі. Відомий цілий ряд варіантів вигляду нового літака – але поки тільки в ВПС НВАК знають, яка з них і наскільки відповідає реальному проекту.

 

  Відомі варіанти зовнішнього вигляду і компонування H-20 помітно відрізнялися один від одного. Найбільш популярними виявилися різноманітні версії «літаючого крила» з тими чи іншими особливостями. Однак пропонувалися й інші версії, в т.ч. конструкції з пласким подовженим фюзеляжем і V-подібним оперенням в хвості. Цікаво, що всі або майже всі такі версії в цілому відповідали відомим уривчастих даним про перспективний проект.

 

Читайте також:

  Два новітніх варіанти H-20 з реклами ВПС НВАК і з журналу NORINCO представляють особливий інтерес. Адже тепер інформація надходить не з невідомих джерел, а від офіційних структур. Навряд чи військово-повітряні сили Китаю, рекламуючи службу, будуть закликати молодь неіснуючими зразками – при наявності реального цікавого проекту.

 

  Так само і журнал «Сучасне озброєння» – він регулярно пише про цікаві новинки китайської розробки і намагається підтримувати хорошу репутацію. Таким чином, нові зображення від цього видання можуть відповідати реальному проекту. Втім, не можна виключати ті або інші навмисні «помилки» для приховування певної інформації.

 

  При цьому слід відзначити, що два варіанти зовнішнього вигляду H-20, показані в цьому році, вступають в суперечність один з одним. Так, в ролику ВПС явно проглядається «літаюче крило» без вертикального оперення, яке присутнє на зображеннях від «Сучасного озброєння». Також літак з реклами відрізняється більш великими повітрозабірниками. Деякі відмінності є і в профілі носової частини.

 

  За даними зарубіжної преси, Китай планував представити новий бомбардувальник ще в минулому році на своїй головній авіаційній виставці в Чжухаї. Однак відомі події минулого року привели до перегляду планів – і виставка Airshow China 2020 обійшлася без гучної прем’єри. Про нові плани з демонстрації Xian H-20 поки не повідомлялося. Втім, до чергового авіасалону залишається всього кілька місяців, і незабаром повинні з’явитися перші новини про його програму.

 

Читайте також:

  Кілька років тому іноземні ЗМІ розповіли, що H-20 повинен надійти на озброєння в 2025 році. Відповідно, до теперішнього часу могли запустити будівництво дослідної машини або навіть довести її до випробувань. Готовий літак, що пройшов частину випробувань, можна буде представити громадськості.

 

  “Деякі експерти звертають увагу на дизайн, який буде схожий на дизайн Northrop Grumman B-2 Spirit армії США. Інші навіть припускають, що запуск Xian H-20 відбудеться в листопаді наступного року. Передбачувана дальність польоту бомбардувальника становить 8000 км, що в два рази більше, ніж у нинішнього ядерного бомбардувальника H-6K.

 

  На обкладинці журналу Modern Warfare винищувач згадується як «бог війни в небі», оскільки він оснащений ядерними, гіперзвуковими і звичайними крилатими ракетами. Xian H-20 буде мати максимальну злітну вагу в 200 тонн і корисне навантаження до 45 тонн, а також максимальну швидкість, як очікується, дозвукову – менше, ніж 609 миль на годину” – пишуть американські профільні видання.

 

  Навряд чи Китай стане протягом тривалого часу приховувати свою нову розробку, оскільки вона має особливе значення для розвитку ВПС і ядерних сил. Xian H-20 повинен стати новим інструментом стратегічного стримування, і тому його потрібно представити якомога раніше – щоб подати зрозумілий сигнал ймовірному противнику.

 

  Імовірність швидкої демонстрації літака H-20 стає дедалі більшою. І з цим можна пов’язати недавні матеріали від офіційних структур. Не можна виключати, що кадри з рекламного ролика і публікація в журналі покликані підігріти інтерес до перспективного проекту. Можливо, це пов’язано саме з підготовкою прем’єри на одному з майбутніх заходів.

 

  До найближчого великого авіасалону, гідного стати майданчиком для головної прем’єри кількох останніх років, залишається кілька місяців. Це означає, що в будь-який момент можуть з’явитися нові матеріали, що розкривають ті чи інші особливості нового проекту.

 

Андрій Артюх, “НОВА – новини ветеранів: інформаційний портал для учасників АТО/ООС”

 

Нагадуємо: