Бронеавтомобіль-краб може рухатиметися боком

  У Франції триває створення нового легкого бронеавтомобіля з гібридною силовою установкою. Фішкою бронемашини, над якою працює компанія Arquus, буде можливість пересуватися боком – на кшталт краба – адже колеса переднього і заднього мостів є керованими.

 

  Вперше новий бронеавтомобіль Arquus Scarabee був представлений широкій публіці в 2019 році в рамках роботи Міжнародного авіакосмічного салону в Ле-Бурже. Авіатранспортабельний бронеавтомобіль став у нагоді на Paris Air Show 2019. Відомо, що за розробку бронемашини відповідала невелика група фахівців з компанії Arquus, яка співпрацювала разом з малими і середніми французькими підприємствами та стартапами. Розробники особливо пишаються тим, що 95% постачальників проекту – французькі.

 

Читайте також:

  Компанія Arquus є наслідком ребрендингу відомої фірми Renault Trucks Defense, яка відповідала і відповідає за поставку майже всієї колісної техніки у французьку армію. Повідомляється, що ряд іноземних клієнтів вже проявляють інтерес до проекту Scarabee. У це легко повірити, якщо врахувати, що в портфелі Arquus вже зараз є близько 60 експортних клієнтів.

 

  Arquus Scarabee – це легкий повнопривідний бронеавтомобіль з колісною формулою 4х4. Можливості бронеавтомобіля дозволяють використовувати його і для ведення розвідки на передовій в безпосередньому вогневому контакті з противником, і в тилових районах.

 

  Машина легко транспортується по повітрю найбільш поширеними військово-транспортними літаками блоку НАТО, в першу чергу «Геркулесами»; а також транспортними вертольотами «Чинук». Можливий також варіант десантування бронемашини на спеціальній вантажній платформі – у цьому випадку автомобіль буде готовий до бою через 15 хвилин після приземлення.

 

  Бронеавтомобіль здатен рухатися боком, при цьому не підставляючи під вогонь супротивника найбільш вразливі борту і корму. Цим він нагадує краба і вже викликав багато порівнянь з цими ракоподібними в іноземній пресі. Але таке рішення дійсно відкриває нові тактичні можливості, підвищуючи маневреність і мобільність, особливо в умовах бою в містах, або в захаращених різними перешкодами просторах.

 

  Ще однією особливістю бронеавтомобіля є змінюваний кліренс. Є два варіанти: високий – для руху по бездоріжжю, і низький – для руху по хороших дорогах. Також ця опція може використовуватися для зручності транспортування повітряним транспортом і зменшення висоти бойової машини.

 

  Компанія Arquus називає свою розробку першим гібридним військовим автомобілем. В цьому плані Scarabee дійсно може з часом змінити стандарти для подібного класу військової техніки. Живлення тільки від електродвигуна робить машину максимально безшумною і зменшує теплову помітність, що особливо важливо в нічний час доби. Виробник заявляє також про високий рівень балістичного і протимінного захисту, не розкриваючи, щоправда, подробиць. Виходячи з маси бойової машини в 8 тонн і екіпажу всього з чотирьох осіб, можна сподіватися, що рівень захищеності «Скарабея» дійсно високий.

 

  Внутрішнє компонування бронемашини спроектували так, щоб полегшити спільну роботу екіпажу і технічне обслуговування. При цьому місце водія розмістили спереду по центру, забезпечивши йому огляд вперед на 270 градусів. На жаль, швидкісні характеристики моделі не розкриваються. Нічого не відомо і про запас ходу. При цьому гібридна установка бронемашини передбачає можливість різних режимів роботи, в тому числі повністю на електродвигуні, що особливо актуально для розвідувальних місій.

 

  В інтерв’ю французьким ЗМІ розробники бронеавтомобіля Scarabee відзначали, що потужності у 70 кВт електродвигуна досить, щоб забезпечити 8-тонній машині 10 кілометрів руху по пересіченій місцевості зі швидкістю 15 км/год до повної розрядки акумуляторних батарей. Також бронеавтомобіль може долати вертикальні стінки і перешкоди висотою до 0,4 метра, траншеї шириною до 0,9 метра; також Arquus Scarabee в стані піднятися на пагорб з крутизною підйому 60 відсотків.

 

Читайте також:

  Після випробувань, проведених в березні, генеральний директор Arquus Емануель Левакер заявив наступне: – Це вже не просто симпатичний прототип, а перший в світі по-справжньому гібридний броньований автомобіль. Різні новітні технології використовуються в Scarabée, нашому флагманському проекті, який ми запропонуємо в якості заміни розвідувальній машині французької армії VBL. Ми вклали в її розробку власні кошти – і в розвідувальному, і бойовому варіантах.

 

  Scarabée – це нішевий продукт для ринку високого класу зброї, і це говорить про обмежену кількість потенційних клієнтів.

 

  Ми переконаємо потенційних покупців у тому, що гібридний автомобіль досить швидкий і має достатній запас ходу, до того ж, оператори можуть вибрати версію з системою управління боєм. Але ми дуже сподіваємося, що серед наших головних клієнтів будже французька армія”.

 

  Бронеавтомобіль Arquus Scarabee відноситься до класу легких і добре захищених бронемашин, що відповідають концепціям багатьох сучасних армій. Він призначений для використання у невеликих високомобільних загонах. Крім цього, бронемашина може вирішувати десантно-штурмові завдання, в якості засобу пересування для невеликого, добре озброєного і оснащеного загону. Бронеавтомобіль і його екіпаж в стані захоплювати передові позиції або важливі об’єкти на місцевості – наприклад, злітно-посадкові смуги. Також автомобіль може застосовуватися для патрулювання і контролю території, супроводу колон і охорони комунікацій.

 

  У перспективі машина майже напевне отримає різні варіанти оснащення. Від радарів і різних електрооптичних датчиків до дистанційно керованих бойових модулів з різним набором озброєння. Вже відомо, що він може бути оснащений цілою низкою озброєнь, включаючи малокаліберний модуль RCWS, ракету ПТРК «Мілан» і ракету Missile Moyenne Portée (MMP).

 

Андрій Артюх, “НОВА – новини ветеранів: інформаційний портал для учасників АТО/ООС”

 

Нагадуємо: