У Києві запрацював портал з послугами для ветеранів та ветеранок

У столиці запрацював міський «Портал Захисників та Захисниць». Портал працює за принципом «єдиного вікна» і має спростити багато процесів для захисників, а також їхніх родин і родин загиблих.

У бета-версії вже доступні понад 40 різноманітних послуг: соціальні, медичні, освітні та інші. Перші 10 вже можна оформити онлайн. Надалі ці переліки доповнюватимуть.

Про це та інше розповіла в ефірі телеканалу «Київ» заступниця голови КМДА зі здійснення самоврядних повноважень та впровадження безбар’єрності Марина Хонда.

— Київ першим в Україні запустив портал, у якому представлені послуги для ветеранів та членів їхніх сімей. Коли виникла така ідея?

— Підготовку до запуску порталу ми розпочали за дорученням мера Києва Віталія Кличка ще минулого року. Дуже плідно співпрацювали з Міністерством у справах ветеранів, адже саме там знаходиться основна база документації.

На жаль, Міністерство наразі не запустило реєстр, тому ми вирішили створити для наших ветеранів-киян єдиний портал на місцевому рівні, де буде «вшито» всі послуги, які надає Київ. А коли Міністерство відкриє загальноукраїнський сервіс, ми автоматично під’єднаємося до нього і «підтягнемо» у наш, київський, державні послуги.

— Розкажіть, чому виникла потреба для такого порталу?

— Місто надає велику кількість пільг та компенсацій, але вони прописані в різних рішеннях та нормативних актах, тому людям складно розібратися. І, погодьтеся, складно кожному пояснювати, хто на що має право.

Тому ми вирішили зробити єдиний міський ресурс, де кияни, — Захисник чи Захисниця, члени їхніх родин та члени родин загиблих, — могли б автоматично, не виходячи з дому, дізнатися про те, на що вони мають право і яку послугу можуть замовити.

Спільно з нашим Департаментом ІТ у портал включили перелік послуг, які стосуються матеріальних доплат, різного виду допомог, реабілітації, компенсацій за складні операції. Усе це ветерани можуть отримати сьогодні через міський портал.

— А скільки загалом таких послуг є у доступі?

— Зараз на порталі вже представлені понад 40 різноманітних послуг. 10 з них можна отримати онлайн, а деякі — замовити на визначений час. Звичайно, є послуги, які можна отримати лише офлайн, наприклад, фізичну реабілітацію.

На порталі розміщена інформація від Департаменту соціальної та ветеранської політики; інформація про Мілітарі хаб та його послуги; інформація з питань охорони здоров’я (перелік реабілітаційних послуг у столиці, можливості компенсацій за лікування, медикаменти, протезування, психологічна підтримка). Також є можливість викликати кризову бригаду, яка при потребі приїде додому. Тобто ми включили всі ті послуги, які надає місто.

Окремий блок присвячений профорієнтації, де можна знайти інформацію про доступні послуги з перенавчання, які проводять наші комунальні заклади.

Також, наприклад, анонсують культурні заходи у комунальних театрах. Коли у нас будуть спортивні змагання для ветеранів, Департамент спорту буде розміщувати цю інформацію на порталі.

Тобто всі департаменти, які надають послуги для військових, також розміщуватимуть свою інформацію на цьому ресурсі. Але підсумую: найбільший акцент, адже цих послуг найбільше і вони найактуальніші, — це охорона здоров’я та Департамент соціальної та ветеранської політики, послуги Мілітарі хабу. Зокрема, за перші кілька днів через портал надійшло понад 100 заявок, 70% — щорічна матеріальна допомога, всі решта теж стосуються виплати матеріальних допомог і оздоровлення.

— Портал буде й надалі вдосконалюватися, а спектр послуг — розширюватиметься, правильно?

— Міська влада активно працює над розширенням онлайн-доступу до муніципальних послуг. Зараз пріоритетом є максимальне переведення послуг в онлайн-режим — там, де це можливо. Структурні підрозділи міста співпрацюють з Департаментом ІТ над автоматизацією процесів, які потребують подання документів.

Розуміючи, що багато послуг все ще потребують фізичного подання документів (згідно з нормативними актами), місто вживає заходів для цифровізації цих процесів.

Фахівці Департаменту ІТ працюють над інтеграцією з сервісом Дія для автоматичного отримання інформації від ЦНАПів. Це дозволить верифікувати документи без необхідності присутності. Додатково, для користувачів, які не мають цифрового підпису, доступна інтеграція з порталом Дія.

Зрозуміло, що на початковому етапі виникнуть питання у користувачів. Персонал Мілітарі хабу готовий надати додаткові консультації. Фахівці супроводжуватимуть та допомагатимуть на всіх етапах, а портал поступово спростить доступ до послуг.

Через три тижні проведемо оцінку роботи порталу. Це дозволить виявити та виправити недоліки, а також наповнити портал необхідною інформацією.

— Користування порталом не потребує додаткових навичок і є доступним?

— Так, абсолютно. Все досить просто, послуги згруповані за підрозділами. Наприклад, у розділі «Матеріальна допомога» можна дізнатися про розмір щомісячної матеріальної допомоги для покриття витрат на оплату комунальних послуг, хто може отримати цю послугу, який пакет документів необхідний для її оформлення.

До речі, якщо документи один раз внесені в систему, вони підвантажуватимуться автоматично. Ще раз нагадаю: якщо людині потрібна консультація, то є контактна інформація, і можна одразу ж звертатися у разі виникнення питань із заповнення анкет.

Біля кожної послуги також позначено, чи надається вона онлайн чи офлайн. Наприклад, якщо йдеться про матеріальну допомогу, то треба буде підвантажити реквізити картки, на яку будуть надходити виплати. Також зазначено, за який час розглядають заявку. Десь — три дні, десь — десять, місяць, але є й таке, що можна отримати послугу одразу.

Хочу наголосити, що чимало часу у нас пішло на те, щоб отримати підтвердження, що портал гарантує безпеку персональних даних ветеранів. Але вже отримали відповідні сертифікати і можемо працювати.

— Ветерани можуть подавати свої пропозиції щодо доповнення переліку послуг?

— Ми представимо на порталі максимальну кількість послуг, водночас закликаю наших військових, якщо вони вважають, що цей перелік можна доповнити, озвучувати свої пропозиції. Також просимо надсилати відгуки щодо роботи самого порталу на електронну пошту portal.support@kyivcity.gov.ua, це допоможе спеціалістам налагодити роботу, адже наразі портал функціонує у бета-версії.

До речі, до нас звертаються громадські організації, які так само надають послуги ветеранам, наприклад, працевлаштовують ветеранів та ветеранок. Так от, ми плануємо включати це як окрему складову від бізнесу чи громадських організацій у портал.

Джерело: https://vechirniy.kyiv.ua/news/98605/

Автор: Леонід Руденко