Військово-морські сили США починають пошук проектів перспективного вертольота, який зможе у віддаленому майбутньому замінити наявну техніку. Новий зразок має замінити вертольоти MH-60 і безпілотні літальні апарати MQ-8.

 

 Нині на озброєнні ВМС США понад 500 вертольотів SH-60/MH-60 Seahawk декількох модифікацій. Перші зразки цього сімейства надійшли на службу ще в середині вісімдесятих років; в подальшому флот отримував модернізовані і поліпшені машини. Вони здатні перевозити людей і вантажі, боротися з надводними цілями, вирішувати завдання протичовнової оборони, виконувати пошук і порятунок і т.д.

 

 БПЛА вертолітного типу MQ-8 Fire Scout американський флот експлуатує з середини двотисячних. У строю нині 50 подібних комплексів кількох модифікацій: за їх допомогою кораблі можуть вести спостереження і розвідку, виконувати удари по надводних і берегових цілях з використанням керованої зброї.

 

 На даний час згадане озброєння відповідає вимогам ВМС, а процес заміни планується почати і частково виконати в тридцятих роках. Тому вже зараз ВМС США вивчають перспективи авіаційної техніки і шукають шляхи подальшого розвитку вертолітного парку.       

 

 В кінці січня військове командування морських сил опублікувало запит пропозицій на тему перспективного літального апарату вертикального зльоту. До середини квітня флот хоче отримати інформацію від авіабудівників, вивчити наявні можливості і зробити висновки, щоб за можливості укласти контракти на розробку і будівництво.

 

Читайте також:

 Згідно із запитом, новий зразок техніки для ВМС повинен показувати характеристики не гірше існуючих SH/MH-60 і MQ-8 і вирішувати ті ж завдання. Він повинен возити людей і вантажі, нести різноманітне обладнання та озброєння і т.д. За даними американських ЗМІ, для цього ВМС США можуть приєднатися до армійської програми Future Vertical Lift і взяти участь в подальших роботах по одному з її проектів (адже армійська авіація теж планує невдовзі замінити свої вертольоти лінійки UH-60).

 

 У конкурсі для армійської авіації на даний момент беруть участь два проекти. Компанія Bell пропонує конвертоплан V-280 Valor, а Sikorsky і Boeing недавно представили проект швидкісного вертольота Defiant X. Пентагон запрошує до участі в програмі нові організації з їх проектами, але, вочевидь, кількість конкурсантів вже не зміниться.

 

 Не до кінця зрозумілим залишається бажання ВМС замінити безпілотники вертолітного типу. Можливо, флот одразу враховує сучасні тенденції і планує використати гіпотетичні можливості з перетворення пілотованого вертольота в машину з дистанційним або автономним управлінням. ВМС будуть приймати заявки до середини квітня, і є ймовірність, що усе обмежиться переосмисленням програми армійської авіації з урахуванням інтересів і вимог військово-морських сил.

 

 Щодо наявних претендентів V-280 і Defiant X, то вони побудовані за різними схемами і істотно відрізняються один від одного. Архітектура і габарити машин можуть позначитися на їх експлуатації на кораблях. Так, швидкісний вертоліт можна оснастити системою складання лопатей для зберігання в корабельному ангарі. Діаметр конвертоплана визначається розмахом крила, через що адаптація проекту V-280 до вимог ВМС може бути більш складною і тривалою.

 

Читайте також:

 “Перший політ апарата демонструє нашу відданість підтримці пріоритетів керівництва Міністерства оборони в області модернізації та ініціатив з реформи закупівель. Valor покликаний зробити революцію в області вертикальної підйомної сили в армії США і являє собою трансформований літак для всіх складних завдань, які ставлять перед нашими збройними силами“ – каже Мітч Снайдер, президент і генеральний директор Bell Helicopter.

 

 Проект від Sikorsky/Boeing передбачає використання двогвинтової несучої системи, а Bell використала поворотні гондоли з несучими гвинтами. ВМС США мають досвід експлуатації конвертопланів, але ніколи не використовували комбінацію трьох гвинтів.

 

 За своїми льотно-технічними характеристиками, вантажопідйомністю, місткістю і т.д. ці машини схожі одна на одну. При цьому необхідно врахувати, що V-280 Valor успішно проходить випробування і поступово наближається до максимальних розрахункових параметрів. Defiant X поки представили тільки у вигляді рекламних матеріалів, а дослідний зразок, ймовірно, ще навіть не існує.

 

 “V-280 швидкий. Прототип вже налітав 250 вузлів, 288 миль на годину… Швидкість вкрай важлива на полі бою, дальність – обов’язкова, щоб дістатися до поля бою. Вона у Valor складає від 600 до 900 миль, в залежності від корисного навантаження“ – каже керівник проекту Valor Райан Ехінгер.

 

Читайте також:

 На вибір ВМС також може вплинути результат армійської програми відбору нової техніки. В цьому році Пентагон повинен випустити остаточну версію запиту пропозицій, що дасть старт останньому етапу програми. Після цього компанії-учасники представлять підсумкові версії своїх проектів, і армія зможе вибрати найбільш вдалий. Переможець конкурсу має всі шанси отримати контракт і від флоту. Крім того, ВМС можуть приєднатися до програми нарівні з армією і взяти участь у виборі єдиного переможця.

 

 Поки зрозуміло точно лише те, що у віддаленому майбутньому збройні сили США відмовляться від вертольотів сімейств Black Hawk і Seahawk на користь абсолютно нових зразків. Процес переоснащення військ почнеться тільки в тридцятих роках. У ВМС залишається достатньо часу для розробки абсолютно нового проекту, а на даний момент мова йде тільки про прийом заявок збір та аналіз інформації.

 

Андрій Артюх, “НОВА – новини ветеранів: інформаційний портал для учасників АТО/ООС”

 

Нагадуємо: 

Слідкуйте за нами

Відео

Секретні документи МВС. Стеження за активістами
{"popup_fix":"false"}
Михайло Забродський. Інтерв’ю про нову армію, старі проблеми та велику політику
{"popup_fix":"false"}
Більше відео
Стежити за останніми новинами
Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial