У Арктиці розгортається конфлікт між РФ і Норвегією. Росіяни непокояться

Норвежці продовжують курс на обмеження доступу на острови в районі Шпіцбергена. Їх методи найсильніше б’ють по росіянах. Про це непокоїться російське видання “Regnum”, а також тематичні російські телеграм-канали.

 

Ще в 2015 році урядом Норвегії була введена заборона на використання важкого палива на судах, що заходять в акваторії національних парків і заповідників Шпіцбергена. Незабаром його поширять на всю акваторію архіпелагу.

 

“Уряд встановив для Шпіцбергена високі цілі в області екології, що означає, що ризик нанесення шкоди навколишньому середовищу повинен бути низьким. Заборона на використання суднового залишкового палива, що охоплює весь Шпіцберген, – це природний крок для скорочення цього ризику” – заявляють в Осло.

 

Читайте також:

 

Можливість для ветеранів: Норвегія допомагає працевлаштуватися

 

Це, в першу чергу, удар по російським інтересам в регіоні. У росіян не так багато судів, які відповідають новим критеріям “екологічності”, так що кількість російських кораблів в Арктиці може різко скоротитися, вважає автор проросійського тематичного каналу “FORENAVY”

 

У Раді Безпеки РФ навіть створена комісія по Арктиці, яку очолив Дмитро Медведєв. За даними “Regnum” чиновник заявив, натякаючи на ситуацію з Норвегією: “Відомо, що окремі держави, перш за все Північноатлантичного альянсу, включаючи і США, намагаються наполегливо обмежувати нашу діяльність в Арктиці, і методи тут застосовуються найрізноманітніші – від нарощування військової активності поряд з нашими кордонами до санкцій тиску … все це створює прямі загрози національній безпеці РФ … Росія, незважаючи на постійні спроби окремих держав дестабілізувати ситуацію в Арктиці, безумовно, буде відстоювати свої позиції в регіоні “.

 

Читайте також:

 

Норвежські депутати виступили проти США – бояться війни з РФ

 

Причиною таких різких заяв стали серед іншого і дії норвезького корабля берегової охорони – криголама “Свальбард”. Він 15 жовтня 2020 року вийшов в рейс, маршрут якого частково проходив у виключній економічній зоні Росії в Льодовитому океані.

 

Більш того, за заявами російської сторони, він ввійшов до меж Північного морського шляху. Росія має право на регулювання судноплавства на цій трасі. Свої дії Норвезька сторона пояснила тим, що криголам нібито поспішав врятувати встановлені в океані буйки з апаратурою.

 

Нагадаємо: