“Стокгольмский синдром” української молоді

Останніми днями, з заголовків українських новин не зникають повідомлення про окремих молодих громадяни нашої країни, які висловлюють симпатії до Росії та її маріонеткових утворень на Донбасі. Такі дії можуть комусь здатися звичаною нерозважливістю, коли здається, що людина, яка їх вчинила, просто не орієнтується у сучасній політичній ситуації. Але це не так.

 

Вплив російської пропаганди на українське населення не обмежується транслюванням проросійських меседжів у телевізорі та засобах масової інформації. Так, окремі телеканали знаходяться під значним впливом з боку проросійськи налаштованих політиків, але цього їм зовсім недостатньо. Справа в тому, що Росія звикла у своїй пропаганді орієнтуватися на людей середнього віку та старше покоління, проте в Кремлі не забувають і про українську молодь.

 

Цілком очевидно, що для того, аби Росія могла вести успішну загарбницьку політику, потрібно в першу чергу змінити свідомість наших молодших громадян. Діти та підлітки вже давно не дивляться телевізор, їх не цікавлять політичні ток-шоу, вони не цікавляться суспільно-політичним життям. Проте для того, щоб схилити їх погляди у бік агресора, щоб вони не просто не чинили спротиву російському втручанню, але й навпаки йому сприяли, жорстка пропагандистська риторика не потрібна. Для цього російські фахівці намагаються створити єдиний культурний простір для молоді, такий, щоб молоді громадяни не відчували різниці між українцями та росіянами.

 

Молоді українці активно користуються сучасними соціальними мережами. Тому показовим став приклад, коли строковик у Куп’янську вільно спілкувався з бойовками та розповсюджував секретну інформацію у “ТікТок”. Адже він не відчуває себе відокремленим від терористів, оскільки і він, і вони знаходяться у єдиній соціальній мережі і у ній же мають спільні інтереси.

 

Схожа ситуація сталася з блогеркою Таїсією Маламан, яка на Майдані Незалежності публічно зізналася в своїй симпатії до країни агресора. Багато з українців були обурені такою позицією, проте чи всі, в кого ця подія викликала незадоволення, розуміють причини такої поведінки. А причина та сама – це відчуття єдиного культурного простору з Росією.

 

У грудні минулого року стало відомо, що відомий російський артист Моргештерн планує виступити з концертами у деяких містах України. Та хоч у Службі безпеки не знайшли підстав для недопущення цієї людини до України, такий концертний тур ще глибше посилить культурний зв’язок між молоддю.

 

Але не російськими артистами єдиними. Весною 2019 р. українська виконавиця MARUV в соціальній мережі Instagram публічно зізнавалися у своїй любові до Росії, у якій у той час перебувала з концертами. Тому у молоді виникає цілком логічне питання: якщо відома виконавиця може мати таку позицію, то чому не можна їм?

 

На початку січня 2021 р. в українських медіа спалахнув скандал. Російський телеканал СТС оголосив кастинг для російської версії проекту “Ліга Сміху”. Зрозуміло, що старим КВК під керівництвом не менш старого ведучого Маслякова, російську молодь не здивуєш. Тому росіяни почали шукати сучасну альтернативу і зупинили свій вибір на користь колишнього місця роботи українського Президента.

 

Окремо слід наголосити, що “Лігу Сміху” в Росії збираються використати не лише для внутрішньої пропаганди, але і для зовнішньої. 20 січня на сайті КВК було оприлюднено інформацію, що в кастингу до російської “Ліги Сміху” братимуть участь не лише команди з Російської Федерації, а також і з окупованого Криму, непідконтрольних частин Донецької та Луганської областей, і, що вражає найбільше, команди з українських міст «материкової» України.

 

Пропагандою серед молоді Росія виборює для себе фору в майбутнє. Натомість, в Україні, для контрпопаганди робиться дуже небагато. Ще вчора потрібно було починати популяризацію України у молодіжному просторі. Потрібно використовувати сучасні методи спілкування, проводити відкриті конкурси на патріотичну тематику з урахуванням сучасних тенденцій, залучати відомих артистів та блогерів.

 

Це лише окремі елементи та випадки впливу Російської пропаганди в Україні. Цілком очевидно, що Росія і надалі буде вести інформаційну вінй, спрямовано проти української молоді.

 

Тому, перш ніж зробити репост жартівливого відео чи фото у соціальній мережі, треба замислитись –  а чи не потрапляєте і ви під ворожий вплив?

 

Данила Діденко, “НОВА – новини ветеранів: інформаційний портал для учасників АТО/ООС”

 

Нагадуємо:

Читайте нас також у Телеграмі

Підписуйтесь на нашу Фейсбук-сторінку