Які дороги будуть передані “в концесію”?

 Рік тому, 03 жовтня 2019 року, Верховна Рада прийняла закон «Про концесію». Володимир Зеленський визначив його, як невідкладний, і встановив терміни прийняття.

 

 Концесія – форма державно-приватного партнерства, при якій об’єкти держвласності передаються у тимчасове користування приватним підприємствам.

 

 І ось за рік, з’явились перші чутки про бажання скористатися цим правовим механізмом. Влада вважає, що концесія в автодорожній галузі дозволить їй залучити понад $9 млрд приватних інвестицій. Для цього в Україні планують реалізувати перші пілотні проєкти державно-приватного партнерства (ДПП) в автодорожній галузі, передавши в концесію перші шість автодоріг. Про це повідомило агентству Інтерфакс-Україна поінформоване джерело.

 

 За його даними, мова йде про наступні ділянки автомагістралей:

– ділянка дороги М-03 від Борисполя до Полтави;

– ділянка дороги М-06 від Києва до Рівного;

– маршрут від Дніпра до Кривого Рогу і Миколаєва (М-04, Н-11);

– маршрут Ягодин – Ковель – Луцьк (М-07, М-19);

– маршрут Харків – Дніпро – Запоріжжя (М-29, M-04, M-18);

– ділянка дороги М-14 від Херсона до Миколаєва.

 

 Приватний інвестор “візьме на себе” зобов’язання оновлювати і розвивати існуючу дорогу, а – УВАГА!!!, – з Дорожнього фонду виділятимуться кошти на підтримку інвестора за умови дотримання ним усіх зобов’язань щодо якості дороги.

 

 Замість справляння плати за проїзд дорогою планується, що інвестор буде заробляти за рахунок розвитку придорожньої інфраструктури: АЗС, закладів громадського харчування, рекламних площ тощо.

 

 На думку міністра інфраструктури України Владислава Криклія, реалізація всієї програми дозволить в середньостроковій перспективі залучити більше $9 млрд приватних інвестицій у відновлення і утримання більше 4500 кілометрів автомобільних доріг державного значення.

 

Нагадуємо: