Другий день народження «Мрії»

7 травня 2001 року вважають другим народженням найбільшого у світі літака Ан-225 «Мрія». Цього дня вже модернізована «Мрія» здійснила перший випробувальний політ як повноцінний транспортний літак, що здатний перевозити надважкі вантажі.

З розпадом СРСР програма «Енергія – Буран» закрилася, і створений для цього проєкту літак Ан-225 «Мрія» став незатребуваним.

Керівництво АНТК імені О. К. Антонова  розпочало пошуки шляхів повернення «Мрії» в небо. Невдовзі генеральний конструктор прийняв рішення щодо відновлення, переобладнання і модернізації «Мрії» в повноцінний комерційний літак для перевезення надважких і унікальних вантажів. Усі витрати на реалізацію цього проєкту взяли на себе АНТК імені О. К. Антонова і ВАТ «Мотор Січ». Необхідні роботи завершили у квітні 2001 року. Наземні випробування пройшли успішно. 7 травня 2001 року екіпаж під командуванням Олександра Галуненка підняв удосконалену «Мрію» в небо.

З того часу найбільший у світі літак Ан-225 «Мрія» здійснює не тільки комерційні перевезення, його також залучають до виконання миротворчих завдань місій ООН і програм НАТО.

 

Із  квітня 2020 року Ан-225 «Мрія» долучився до операцій з перевезення вантажів, необхідних для боротьби з коронавірусом COVID-19. Медичні засоби з Китаю вже доправлено до Польщі, Франції, Німеччини, Канади, України.

 

Варто зауважити, що українській «Мрії» належать понад 250 рекордів у галузі авіації, зокрема й перевезення моновантажу вагою у 187,6 т, а також абсолютний рекорд з вантажопідйомності у 253,8 т.

 

За матеріалами  АрміяInform