У 2022 році програму мікрофінансування бізнесу ветеранів війни та членів їх родин започаткував Український ветеранський фонд (УВФ). Він відшкодовує таким підприємцям 20 тис. грн. на закупівлю товарів та обладнання. Вказувати можна витрати з 24 лютого 2022 року до моменту оформлення заявки. На кожен товар має бути підтвердження платежу. Фонд не відшкодовує орендну плату чи вартість послуг.
На отримання мікрогранту можуть претендувати дві категорії громадян:
- категорія “А” – члени родин ветеранів війни, які беруть участь у боях, зокрема в складі формувань територіальних громад;
- категорія “Б” – ветерани війни та члени їх родин, діяльність яких як самозайнятих осіб зупинена внаслідок боїв у деяких областях.
Членами родини вважаються дружини, чоловіки, діти, батьки. Ветерани війни для отримання коштів від фонду на момент подання заявки не повинні перебувати на службі.
Подати заявку на отримання гранту можна онлайн на сайті Українського ветеранського фонду (УВФ). Для початку потрібно зібрати такі документи:
- паспорт заявника з реєстрацією;
- виписку чи витяг з єдиного державного реєстру про ФОП чи самозайняту особу;
- документ, що підтверджує статус ветерана (посвідчення УБД, посвідчення особи з інвалідністю внаслідок війни, посвідчення учасника війни);
- документ, що підтверджує спільне проживання з ветераном до війни (свідоцтво про одруження чи народження дитини);
- документи, що підтверджують придбання після 24 лютого 2022 року товарів чи обладнання для роботи бізнесу відповідно до КВЕДів (чек або видаткова накладна).
У заяві на отримання мікрогранту потрібно вказати особисті дані, описати свою господарську діяльність, вказати банк та номер рахунку, а також витрати, заявлені на відшкодування. Далі потрібно прикріпити всі документи: про набуття статусу ФОП, родинні зв’язки, статус ветерана війни. Якщо заявка відповідає всім вимогам, після перевірки документів і схвалення людина отримає кошти протягом десяти днів.
Програма розрахована на 500 аплікантів. Наразі фонд профінансував 162 заявки.