Українці зможуть отримати компенсацію за перебої з електропостачанням

  В Україні внесли зміни до порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання. Також Національна комісія, що здійснює регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг посилила штрафи компаніям за перебої зі світлом. Про це розповіла член НКРЕКП Ольга Бабій у своєму Facebook.

 

ЯКІ ВІДБУЛИСЯ ЗМІНИ:

  • встановлено компенсацію за відсутність однієї фази протягом більше ніж 24 годин для споживачів, приєднаних до електричних мереж по трифазній схемі електроживлення;
  • посилення з 01 січня 2022 року стандарту за тривалістю аварійних перерв з 24 до 22 годин;
  • встановлення гарантованих стандартів тривалості планових перерв в електропостачанні із попередженням споживачів. Допустима тривалість планових перерв зі світлом скорочується з 24 годин до 12 годин – у незимові місяці, та 06 годин – у зимові місяці. Для серйозних планових робіт (реконструкція та заміна мереж) тривалість перерв в електропостачанні не повинна перевищувати 24 години (у незимові місяці) та 8 годин (у зимові місяці);
  • збільшення розмірів сум компенсацій для окремих стандартів (щодо аварійних перерв, що тривають понад 24 годин (а з 1 січня 2021 – го – 22 годин), і термінів усунення причин.

 

РОЗМІР КОМПЕНСАЦІЇ:

  Бабій звернула увагу на введений з 1 липня 2021 року стандарт якості в електропостачанні – щодо частоти перерв, згідно з яким кожен споживач, у якого в попередні 12 календарних місяців (у тому числі що передували 01 липня), кількість перебоїв зі світлом перевищувала допустимий стандарт – має право на отримання компенсації:

  • для побутового споживача це 200 гривень
  • для непобутового споживача – 600 гривень
  • плюс 50 гривень за кожну перерву понад встановлений стандарт.

 

Допустима кількість перерв тривалістю понад 1 годину протягом 12 місяців становить:

Аварійні перебої (з вини компанії):

  • не більше 6 годин перерв для міст і селищ міського типу;
  • не більше 8 годин перерв для сільської місцевості.

Планові перерви – не більше 11 перерв.

 

КУДИ ЗВЕРТАТИСЯ ЗА КОМПЕНСАЦІЄЮ:

 Споживачі при наявності проблем з частими перервами в електропостачанні можуть звертатися до операторів систем розподілу, з якими укладено договір про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії. Для цього потрібно написати заяву про надання компенсацій за недотримання гарантованого стандарту за кількістю перерв в електропостачанні протягом 12 календарних місяців в точці розподілу споживача (тривалістю понад одну годину).