Російська агресія пришвидшила реалізацію “забутих угод”

  Українські ЗМІ  повідомили про те, що Україна та Румунія запустили тестовий залізничний поїзд, який протестував залізничне сполучення на відновленій ділянці Рахів – Ділове (Україна) – Валя-Вішеулуй (Румунія).


  Як вдалося з’ясувати НОВА: новини ветеранів АТО/ООС, для реалізації цих проєктів необхідні передумови були створені більше 15 років тому. В 2004 та 2006 роках були підписані відповідні Угоди між Кабінетом Міністрів України і Урядом Румунії в галузі залізничного транспорту (та про пункти пропуску через українсько-румунський державний кордон.


  Згідно підписаних ще тоді Угод, постановою Уряду України No629 від12.05.2004 року прикордонний перегін Берлибаш – Валя-Вішеулуй визначено, для перетинання державного українсько-румунського кордону залізничним транспортом, а також було передбачено, що рух українських транзитних потягів на ділянці залізниць Румунії (державний кордон – Валя-Вішеулуй – Сігету-Мармацієй – Кимпулунг ла-Тіса –державний кордон) визначається угодою між залізницями обох держав.


  Українську станцію Берлибаш та відповідно румунську станцію Валя-Вішеулуй було ще тоді визнано прикордонними станціями.
Іншою Постановою Кабінету Міністрів України No1445 від 18.10.2006 року затверджено “Ділове – Валя-Вішеулуй” пунктом пропуску через українсько-румунський державний кордон.


  Відновлення залізничного сполучення між двома країнами почали обговорювати на дестилітній ювілей укладання угод. В 2014 році під час серії нарад в Укрзалізниці, Рахівській райдержадміністрації та повітовій Раді румунського повіту Марамуреш. Тоді вдалось домогтись відкриття руху потягу за маршрутом Київ-Рахів та отримати підтримку щодо відновлення руху історичних потягів через Рахів до Румунії, Будапешта та Праги.


  Блокада рашистами українських портів на чорному морі пришвидшила процес реконстуркції двадцятикілометрового залізничного перегону та облаштуваня на станції Рахів пункту заміни залізничних колісних пар.


  Беручи до уваги ситуацію із блокадою українських чорноморських портів та необхідність перевезення великих обсягів української сільськогосподарської продукції, яка йде на експорт, сьогодні розглядаються можливості організації залізничних грузоперевезень через станцію Рахів до найбільшого на Чорному морі румунського порту Констанца. Відстань від Рахова, по діючій залізниці до Констанци (через Бухарест), складає орієнтовно 800 кілометрів.

 

  Реалізація цього проєкту, у поєднанні з використанням для цих цілей уже існуючих залізничних сполучень до Румунії, могло би бути корисним для поглиблення міжнародної економічної співпраці українських господарюючих суб’єктів і після війни.

 

Олександр Віктрович, НОВА: новини ветеранів АТО/ООС

 

Заставка НАГАДУЄМО
http://nova.net.ua/na-pochatok-rosiiskoho-vtorhnennia-u-zsu-buv-zapas-boieprypasiv-na-pivtora-misiatsi-viiny/
нова