Навіщо танку гумова спідниця

   “Спідниця” із гумових сегментів, починаючи з Т-64, почала з’являтися на баштах радянських танків приблизно з середини 80-х років 20 століття. Сьогодні  її  можна побачити на багатьох сучасних танках “радянського проектування”. Щодо призначення даного “елементу декору” можна почути різні думки.

 

  “Знавці”  стверджують, що  гумові сегменти разом із навісним динамічним захистом, виконують функцію протикумулятивних екранів, спричиняючи передчасний підрив кумулятивного снаряда/ракети. Частково це так. Але для того щоб ефективно (на 40-50%) знизити потужність кумулятивного струменя сучасного КМ снаряда, його потрібно підірвати на відстані не менше 1,5 метра від броні танка! При підриві сучасного кумулятивного снаряда на відстані 20-50 см від броні, потужність кумулятивного струменя знизиться приблизно лише на 10-15%: кумулятивний струмінь гумову “спідницю” пропалює миттєво.

 

Ещё один кумулятивный миф

  Виходить, “гумова спідниця” має зовсім інше призначення. Не дивуйтеся, але вона потрібна для … поліпшення аеродинаміки танка.

 

  Для танків аеродинаміка також має певне значення. Справа в тому, що танкам часто доводиться рухатися ґрунтовими дорогами, або взагалі там, де ніяких доріг немає. І танк їде сухою ґрунтовою дорогою, то, збоку, він виглядає як одна велика купа пилу! Коли танки рухаються колоною, то через пил їх взагалі важко розрізнити.

 

Завдяки “гумовій спідниці” запилене повітря обтікає башту танка з боків

  І весь цей пил через повітрозабірники потрапляє в фільтри, через що вони досить швидко забиваються, і далі – в двигун. Моторесурс  двигуна скорчується буквально на очах. Для того, щоб хоч трохи зменшити цю проблему, на баштах танків “радянської конструкції” і почали встановлювати гумову “спідницю”.

 

  Завдяки “спідниці” запилене повітря обтікає башту танка з боків, створюючи за нею, там де встановлені повітрозабірники, таку собі “аеродинамічну тінь”. А без такого “девайсу” повітря, особливо за рахунок встановлених під кутом елементів динамічного захисту, спрямоване під вежу, потрапляючи прямісінько до повітрозабірників.

 

  Зміна напрямку повітряних потоків навколо башти танка покращивши його аеродинаміку, дозволило збільшити ресурс фільтрів та двигуна  майже вдвічі!

 

 

Микола Новак, “НОВА: новини ветеранів АТО/ООС”