«Нафтовий фронт» – ціни поступово знижуються

Ціна Brent впала нижче $20 за барель вперше з 2002 року. Російська Urals продавалася за ціною 1998 року

Ф’ючерси на нафту марки Brent у процесі торгів 21 квітня опустилися нижче $20 за барель вперше з лютого 2002 року.

На 16:29 за Києвом ціна Brent на Лондонській біржі становить $19,61 за барель. Це на 23% або $6 нижче, ніж на закритті попередніх торгів.

Ціна на барель російської нафти сорту Urals опустилася нижче $10, пишуть “Ведомости”.

О 12:13 Urals із поставкою в порти Середземномор’я продавалася за ціною грудня 1998 року – $8,48 за барель.

Через поширення коронавірусу, світовий попит на нафту скоротився на третину. Ситуація ускладнилася “нафтовою війною”. В кінці березня ціни на нафту впали до рівня 2002 року.

12 квітня ОПЕК+, в яку входять країни ОПЕК, Росія та інші нафтовидобувні держави, домовилися знизити видобуток нафти на 9,7 млн. барелів на добу в травні-червні.

Організація країн-експортерів нафти (ОПЕК) заявила, що кілька міністрів із країн-членів картелю та з країн-союзників провели 21 квітня консультації для обговорення зниження світових цін на нафту.

Водночас Близькосхідні країни ОПЕК слідом за Саудівською Аравією нарощують знижки на нафту в боротьбі за ринок, де надлишок поставок досяг вже 25 млн барелів на добу.

Як повідомили Reuters джерела на ринку, катарська державна корпорація Qatar Petroleum пропонує нафту постачанням в червні зі знижками до $13 за барель.

Різко були знижені ціни для південно-європейських країн. Знижка на Arab Extra Light збільшилася майже вдвічі – з $5,8 до $10,3 до ціни Brent, на Arab Light – з $8,6 до $10,3, на важкі сорти – до $11,4.

 

На ринку склалася унікальна ситуація: видобуток, переробка і відвантаження нафти тривають, хоча попит на неї відсутній. Практично не залишилося вільних резервуарів в європейських країнах і нафтотрейдери використовують в якості ємностей для зберігання нафти танкери, ціни на фрахт яких виросли в окремих випадках в 7 разів, розповідає голова ради директорів Петербурзького нафтового терміналу Михайло Скигін.

 

За даними Reuters, біля берегів Європи, поблизу найбільших паливних терміналів на якорях стоять 30 танкерів, які не можуть розвантажитися в зв’язку із заповненою резервуарів на березі.

На онлайн карті руху суден  можна побачити, що багато танкерів не рухається (позначені червоними цяточками на карті).

Карта руху суден

 

На їх борту в сумі мільйон тон авіапалива, бензину та інших нафтопродуктів. Це загрожує постачанню російських нафтопродуктів в Європу: найближчим часом може початися різке скорочення відвантаження, попереджає Скигін.

Продати нафту в Азію також складно. Нафті, що поставляється з Росії, потрібна суттєва знижка, щоб зберегти конкурентоспроможність на азійському ринку, відзначає директор з досліджень Wood Mackenzie. Всім виробникам також доведеться знизити ціни на свою сировину, щоб конкурувати з Saudi Aramcо.

В “ерефії” вже немає місця для зберігання нафти. Залізничні цистерни також закінчуються. Зупиняти видобуток нафти небезпечно, тому що розконсервувати свердловини в умовах Росії є можливим з технічних причин. Відновлення видобутку нафти із заглушених свердловин виявиться просто нерентабельним.