COVID-19: крива захворюваності демонструє стійку тенденцію до зростання

 11 жовтня за участю президента Володимира Зеленського відбулася “Нарада”, присвячена проблема “боротьби з  COVID-19” в Україні. Нардеп від “Слуги народу” Михайло Радуцький оприлюднив  “10 головних рішень”, прийнятих на цій зустрічі, – повідомляє gordonua.com.

 

 Деякі “незалежні засоби масової інформації” вже встигли обізвати ці 10 пунктів “програмою”, “стратегічними рішеннями”. Але все далеко не так прекрасно і райдужно. За “десятьма пунктами” криється катастрофічне падіння рівня управління та прийняття рішень характерне для “команди нових ліц” ЗЕленського. Учасники «Наради», схоже, навіть не уявляють собі масштабів катастрофи, яка насувається на Україну внаслідок такого правління.

 

 Далі спробуємо проаналізувати по пунктах оприлюднені “десять стратегічних рішень”.

 

 1. Вузи тимчасово переведуть на дистанційне навчання.

 

2. Місцевій владі пропонується почати осінні канікули з наступного тижня, раніше, ніж 15 жовтня.

 

 Слід особливо відзначить, що дане «рішення» запізнилася як мінімум на півтора місяця (!!!) і фактично вже приймається на тлі вибухового зростання епідемічної ситуації та масового переходу на карантин навчальних закладів. На момент прийняття рішення11.10.2020р.  в 421 загальноосвітній школі пішло на самоізоляції вже знаходилося 1188 класів. Також «самоізолювалися» і три ВНЗ.

 

 Терміни канікул точно не визначені, критерії відновлення навчання не розроблені.

 

Програми дистанційного навчання, технічні засоби для його проведення, тестування можливостей відеотрансляції за літо так і не були підготовлених і фактично повністю відсутні.

 

3. У “червоних” і “помаранчевих” карантинних зонах робота ресторанів і клубів буде дозволена до 22:00.

 

 Приймаючи це рішення “керівники держави” якось “не звернули увагу” на той факт, що за діючим законодавством встановлення розкладу роботи підприємств громадського харчування і торгівлі – це виняткова прерогатива місцевих органів влади. Єдиним способом “тут щось змінити” може бути лише рішення РНБО в разі оголошення режиму “надзвичайної ситуації”. Та й взагалі, про які “ресторанах і клубах” може йти мова в “червоній карантинній зоні”?

 

4. Міністерству охорони здоров’я доручено збільшити запаси засобів індивідуального захисту і медпрепаратів для лікування COVID-19.

 

Для створення таких запасів МОЗ не має ні технічних площ, ні фінансових можливостей. Для цього існує “Державний резерв України”, який “прєдставітєлі власті” активно “підчистили” від запасів, які там зберігалися,  і які в березні цього року задешево були розпродані за кордон.

 

5. У Києві, Одесі та Маріуполі почнеться підготовка до розгортання великих інфекційних госпіталів на випадок перевантаження лікарень. У Києві такий госпіталь може бути розміщений у “Палаці Спорту”.

 

 Але “Палац Спорту” технічно, функціонально і структурно не призначений для стаціонарного розміщення великої кількості хворих. Це розуміють фахівці, але в прийнятті рішень вони участі не брали. Звичайний госпіталь в “Палаці Спорту” ще можна розгорнути, а інфекційний – однозначно ні. Коли розпочати розгляд питання із вивчення карти Києва, то можна чітко побачити, що під’їхати до “Палацу Спорту” в день- це гарантовано потрапити або створити пробку. Вентиляція “Палацу Спорту” проектувалася в кінці 80-х років 20 століття і для інфекційного госпіталю вона точно не підходить. Кисневі станції навколо цієї будівлі також досить проблематично розмістити. Так що, в “Палаці Спорту” можна влаштувати хіба що морг для збору тіл померлих від COVID-19 киян.

 

 І ще одне. Чому переліку немає Харкова? Там ситуація за кількістю інфікованих і хворих нічим не відрізняється від Києва…

 

6. Зеленський доручив готувати до прийому хворих COVID-19 лікарні Академії медичних наук і відомчі лікарні.

 

 Це повторення пропозиції мера Києва В.Кличка. До речі при його реалізації і Кличко, і Зеленського чекають “великі відкриття і розчарування”.

 

7. До роботи в інфекційних відділеннях залучать студентів-медиків старших курсів і інтернів.

 

 Це вже чистий кримінал. Подібні речі можуть проводиться виключно на добровільній підставі або після оголошення режиму “надзвичайного стану”. Авторам, які проголосували “за цей пункт”, в майбутньому доведеться спілкуватися з прокуратурою після “зміни влади”.

 

8. МОЗ має збільшити кількість тестів на коронавірус до 50 000 за добу.

 

 Потужності українських лабораторій при безперервному цілодобовому циклі дозволяють проведення НЕ БІЛЬШЕ 15 тисяч аналізів за добу. Наявних запасів реактивів для проведення аналізів “просто немає”. Запропонований захід вимагає як мінімум виділення 20 млн. гривень НА ДОБУ для його реалізації. Зміни до бюджету для виділення додаткових асигнувань для медицини не прийнято. І тому грошей на них “просто немає”.

 

9. Уряд виділив регіонах 572 млн грн, щоб 80% койкомісць для хворих коронавірус були забезпечені киснем. І це повинні забезпечити місцева влада.

 

 Взагалі то вказана сума грошей була виділена для ліквідації заборгованості по заробітній платі медикам. Та й то не в повному обсязі. Повна необхідна сума для погашення заборгованості перед медичними працівниками становить 866 млн. гривень.

 

10. Буде введена відповідальність власників приміщень за дотримання масочного режиму. Підприємцям і організаціям загрожує штраф від 3400 до 5100 грн за відвідувачів або пасажирів без масок.

 

 Цікаво, як в “ресторанах і клубах, які працюють до 22-00” відповідно по п.3 – відвідувачі будуть пити і їсти в масках?

 

 Підсумки “наради у Зеленського”11.10.2020 – це спроба створити видимість активно роботи та турботи за народ, а також спроба перекласти відповідальність за цілком передбачувані катастрофічні наслідки на місцеві органи влади.

 

 А в Україні сьогодні кількість виявлених інфікованих COVID-19 збільшилось на 5133 особи. Зросла кількість хворих майже на три тисячі. За минулу добу померло ще 107 осіб.