Чорноморський флот РФ відправив передостанній корабель 1-го рангу на металобрухт

15 лютого 2020 року на російському великому протичовновому кораблі (ВПК) «Керч» проєкту 1134Б був спущений військово-морський прапор, а корабель переведено в категорію військового майна. Про це повідомляє Военное обозрение.

ВПК «Керчь» (рос.) був третім у серії з семи кораблів проєкту 1134Б (шифр «Беркут-Б», по кодифікації НАТО – Kara class), побудованих на суднобудівному заводі імені 61 Комунара в Миколаєві. Основне призначення – дії в складі пошуково-ударних груп з пошуку і знищення атомних ракетних підводних човнів у віддалених районах океану.

Закладений 30 квітня 1971 року (заводський № С-2003), спущений на воду 21 липня 1972 року. Введений в експлуатацію 25 грудня 1974 року. Ніс службу в складі Чорноморського флоту ВМФ СРСР та Російської Федерації, з 1994 по 1997 рік був флагманом флоту.

У 2014 році корабель став на плановий відновлювальний ремонт, але в листопаді 2014 року на ВПК випадково спалахнула пожежа, яка завдала кораблю великої шкоди. Комісія ВМФ, що проводила обстеження корабля, прийняла рішення його не відновлювати, а утилізувати. У 2015 році ВПК «Керч» вивели з бойового складу флоту та розпочали знімати озброєння.

«Керч» був останнім ВПК у складі Чорноморського флоту РФ, тепер на ЧФ залишився один корабель 1 рангу – ракетний крейсер «Москва», термін служби якого продовжено до 2030 року.

Разом з цим російські засоби масової інформації розповіли про черговий хитрий трюк Росії: ніби найближчим часом на заводі «Залів» у Криму розпочнеться будівництво двох авіаносних крейсерів. Бо два корабля «Містраль», які на початку 2010-х РФ замовила у Франції , після окупації Криму і накладені на Москву санкції зробили передачу вертольотоносців неможливою. Але у РФ тішаться з того, що у них лишилася технічна документація на французькі кораблі, яку перед початком робіт над російськими авіаносцями, збираються уважно вивчити російські інженери.

От і виходить: «Керч» уже списали, а російські «Містралі» тільки в процесі підготовки до вивчення проектної документації інженерами. Дійсно, дуже хитрий трюк.