50 років тому пішов із життя видатний авіаконструктор українського походження

50 років тому, 26 жовтня 1972 року, в м. Істон (штат Коннектикут, США), пішов із життя видатний авіаконструктор українського походження Ігор Іванович Сікорський, що працював у Російській імперії та Сполучених Штатах Америки.


  В 1914 році був втілений у життя його проєкт важкого чотиримоторного бомбардувальника і пасажирського літака «Ілля Муромець». Ігор Іванович Сікорський є автором перших у світі літаків: чотиримоторного «Руський витязь» першого в США літака-амфібії та трансатлантичного гідроплана, серійного гелікоптера одногвинтової схеми Sikorsky S-29-A.


  Після вступу більшовиків до Києва Сікорському пощастило вижити. Не сприйнявши більшовицький переворот, після в ступу до Києва німецьких військ Сікорський в лютому 1918 році емігрував спочатку до Франції, а згодом – до США. В 1923-у році в Сполучених Штатах він заснував компанію Sikorsky Aircraft.


  У листі до Василя Галича, від 30 серпня 1933 року, Ігор Сікорський писав: “Мій рід, який походить із села на Київщині, де мій дід і прадід були священиками, є чисто українськогопоходження. Одначе ми вважаємо себе росіянами як виходці з однієї з частин Росії, уважаючи український нарід інтегральною частиною Росії так, як Техас чи Луїзіана є інтегральною частиною Сполучених Штатів”.


  Закінчив Морський кадетський корпус (1903–1906 р.р.) в Петербурзі. Навчався у Паризькій технічній школі (1906 р.) та Київському політехнічному інституті (1907–1911).


  Навчаючись у Київському політехнічному інституті, спроектував і побудував кілька гелікоптерів, літаків-біпланів. Ідею гелікоптера йому навіяли малюнки повітряного ґвинта Леонардо да Вінчі.


  Свій гелікоптер Сікорський почав будувати 1908 року. Але перший вертоліт Сікорського не зміг злетіти через недостатню потужність двигуна. Невдачею завершилися випробування і другого вертольота.

 

   У 1910 році Ігор Сікорський розпочав створення свого першого аероплану. Назву біплана БІС № 1 утворили з перших букв імен конструкторів: Билінкін, Йордан, Сікорський. Потім він був перебудований в літак БІС № 2, на якому 03 червня 1910 року в присутності спортивних комісарів Київського товариства повітроплавання Ігор Сікорський виконав вдалий політ по прямій довжиною в 182 м на висоті 1,2 м тривалістю 12 секунд.

 

С-22 «Ілля Муромець» – чотиримоторний цільнодерев’яний біплан

  У 1925–1940 роках розробив серію надзвичайно успішних літаків-рекордсменів. З 1939 року перейшов на конструювання гелікоптерів одногвинтової схеми. Першим почав будувати турбінні гелікоптери, гелікоптери-амфібії.

 

Ігор Сікорський – людина, яка підкорила небо
Чотиримоторний літак-амфібія S-40

  Фірма Сікорського — «Sikorsky Aircraft» створила 17 базових літаків та 18 гелікоптерів. З придбанням ліцензій на виробництво машин цієї марки розпочався розвиток вертольотобудування у Великій Британії та Франції.

 

Заставка НАГАДУЄМО