Королівські ВПС Великобританії підняли по тривозі винищувачі Eurofighter Typhoon, які за підтримки танкера Voyager та літака Boeing E-3 AWACS вилетіли для перехоплення і супроводу групи літаків стратегічної авіації ВКС РФ.
За даними Королівських ВПС Великобританії, до британських берегів рухалися ТРИ стратегічні бомбардувальники, заправник та літак ДРЛОіУ А-50У.
У НАТО також повідомляють про проведення перехоплень російських літаків вчора, 2 лютого. У повітря підіймалися винищувачі Норвегії та Великобританії.
Зазначається, що F-35 Королівських ВПС Норвегії піднялися в повітря з авіабази Евенес у Північній Норвегії для ідентифікації російських літаків, що діють на Крайній Півночі.
“Норвезький центр управління та реагування в Серрейсі наказав активувати систему швидкого реагування (QRA) після того, як було виявлено кілька російських літаків, що вилетіли із Кольського півострова. F-35 злетіли над узбережжям Фіннмарка, де вони виявили та супроводжували російський літак A-50 Mainstay, перш ніж повернутися до Евенсу. Російська група літаків розділилася, деякі повернулися у повітряний простір Росії, інші продовжили свій шлях на південь, у Північну Атлантику”, – інформують у НАТО.
Тайфуни Королівських ВПС пізніше були підняті з Великобританії і перехопили та супроводжували два російські Ту-95, які є далекими бомбардувальниками. Також британці взяли на супровід два морські патрульні Ту-142.
Під час польоту російські літаки не передавали код транспондера із зазначенням свого розташування та висоти, не вказали план польоту та не зв’язувалися з авіадиспетчерами, що становило потенційний ризик для інших користувачів повітря. Втім, російські літаки не ризикнули увійти у повітряний простір країн НАТО.
“Система повітряної поліції НАТО, в яку входять літаки та системи спостереження, готова цілодобово і без вихідних реагувати на такі інциденти та підтримувати безпеку повітряного простору союзників. Повітряна поліція НАТО є життєво важливою частиною колективної оборони, яка є основою Альянсу”, – наголосили у прес-центрі.
Нагадуємо: