Дефіцит палива: експерт назвав причини ажіотажу на АЗС - Новини ветеранів зі всієї України

Дефіцит палива: експерт назвав причини ажіотажу на АЗС

Дефіцит палива: експерт назвав причини ажіотажу на АЗС

  Дефіцит палива на роздрібному ринку нафтопродуктів в Україні та його активне обговорення організовано трейдерами штучно, щоб зберегти для себе гарантований високий надприбуток. Так вважає директор спеціальних проектів НТЦ “Психея” Геннадій Рябцев. Про це він розповів РБК-Україна.

 

  Рябцев вважає, що спочатку під приводом очікуваного дефіциту палива і побоювань зростання цін трейдери домоглися від уряду скасування акцизу і зниження з 20 до 7% ПДВ на всі види нафтопродуктів. А після цього нібито переконали владу в необхідності коригування формули визначення граничних цін, в якій після блокування портів була збільшена логістична складова.

 

  Рябцев зазначив, що зараз, імпртований бензин А-95 Євро5, “перетворюється на “іменний” по дорозі від кордону до заправки”. “Трейдери отримують по 8 гривень з кожного літра палива, ховаючи основний прибуток в оптовій маржі. Причина зрозуміла – на споживача хочуть перекласти відшкодування збитків від непрацюючих заправок і знищених ворогом нафтобаз. До речі, цікаво дізнатися, чи були застраховані знищені нафтопродукти? Нас хочуть переконати, що реалізоване на заправках паливо – преміальне, хоча довести це неможливо, оскільки держава заборонила перевірки”, – розповідає Рябцев.

 

Дефіцит палива: експерт назвав причини ажіотажу на АЗС
Директор спеціальних проектів НТЦ “Психея” Геннадій Рябцев

  У співрозмовника є підозри, що за фактом трейдери привозять “звичайний” бензин, потім заливають в цистерну з ним бочку присадок по 20 копійок/літр, розповідаючи водіям, що “продають іменне паливо з неперевершеними експлуатаційними та екологічними характеристиками” А-95 Євро5. “У підсумку підпадаючого під цінове регулювання “звичайного” палива на заправках нібито немає. А для нібито преміального, що відрізняється від “звичайного” столовою ложкою присадок, стимулюється ажіотажний попит”, – зазначив Геннадій Рябцев.

 

  Експерт також переконаний, що бензовозів для збільшення поставок палива з Європи у трейдерів достатньо, але вони їх не використовують, мотивуючи це високими ризиками і бюрократичними тяганинами. “Після того, як у Верховній раді зареєстрували законопроект про повернення акцизу і ПДВ, трейдери зробили вигляд, що у них не вистачає бензовозів, немає запасів, виріс попит, і потрібно обмежувати відпуск палива в одні руки. До речі, абсолютно незаконно. Але за фактом трейдери навмисне не вживають ніяких дій, щоб ефективно використовувати весь парк бензовозів, яким вони мають у своєму розпорядженні. Їх риторика проста: якщо в уряді мають намір повернути податки, то слід скасувати цінові обмеження, інакше палива ніхто не отримає”, – заявив Рябцев.

 

Дефіцит палива: експерт назвав причини ажіотажу на АЗС

Дії трейдерів, які призвели до виникнення дифіциту палива і ажіотажного попиту на заправках, Рябцев вважає шантажем, спрямованим на скасування державного цінового регулювання.

 

  “Необхідно негайно зібрати трейдерів і зробити їм пропозицію, від якої вони не зможуть відмовитися. Держава може гарантувати їм граничне спрощення всіх бюрократичних і митних процедур, “зелену вулицю” для бензовозів і фіксований прибуток. Вони ж зобов’язуються замовляти на європейських заводах і поставляти в Україну нафтопродукти, необхідні не самим трейдерам для отримання більшого прибутку, а вітчизняному споживачеві”, – упевнений експерт.

 

  За його словами, споживачам потрібен бензин А-92 – паливо №1 для бортових вантажівок і спеціальної техніки – і скраплений нафтовий газ, на якому працює весь малий комерційний транспорт. Якщо трейдери на це не підуть, на думку Рябцева, в компаніях варто ввести пряме державне управління.

 

Дефіцит палива: експерт назвав причини ажіотажу на АЗС

Останні записи

Кабмін запустив пілотний проєкт із персоналізованої підтримки ветеранів після реабілітації

Кабмін запустив пілотний проєкт із персоналізованої підтримки ветеранів після реабілітації

Ветерани та ветеранки після проходження реабілітації отримуватимуть персоналізовану допомогу для повернення до повноцінного життя. Відповідну постанову про старт експериментального проєкту