В Україні відновлять будівництво корветів проєкту 58250 не раніше 2022 року (Відео)

Відновлення будівництва корветів проєкту 58250 в Україні розпочнеться не раніше 2022 року. Таку думку висловив глава парламентської фракції «Слуга народу» Давид Арахамія, перебуваючи в Миколаєві. Про це повідомляє АрміяInform із посиланням на видання НікВєсті.

23 червня 2020 року на презентації штабу “Слуги Народу” в Миколаєві, глава парламентської фракції «Слуга народу» Давид Арахамія заявив, що вважає, що відновлення будівництва корветів проєкту 58250 в Україні почнеться не раніше 2022 року.

«У державному оборонному замовленні вже досить багато грошей виділено на ремонт кораблів. У нашої країни в системі ризиків загроза з моря є основною. Цикл будівництва корвета досить довгий. Потрібно 3-4 роки, і це тільки перший корвет зійде зі стапелів. Зараз прийнято рішення всі гроші і ресурси спрямувати на закупівлю готових кораблів і ремонт того флоту, який є. Я вважаю, що це найправильніший варіант, так як за найближчі два роки потрібно максимально наростити флот. За долю корвета можу сказати, що найближчі два роки, я думаю, що крім проєктних речей великого будівництва не буде.

У стратегії національної безпеки є морська компонента. У ній зазначено, що в Україні є стратегія по створенню так званого москітного флоту, тобто, малі патрульні катери, які патрулюють прибережну зону, а вже потім маємо перейти до будівництва кількох корветів. Будівництво корветів планувалося з 2030 року. Коли в Миколаїв приїжджав президент, то була домовленість наблизити цей процес, але точно не з 2020 року, зараз немає таких ресурсів. Уже готовий корпус корвета можна добудувати на потужностях заводу «Океан»,» – сказав він.

Нагадаємо, корвет  проєкту 58250 (серія «Володимир Великий») — перспективний багатоцільовий бойовий корабель, розроблений миколаївським державним підприємством «Дослідно-проєктний центр кораблебудування» (ДП «ДПЦК») для потреб Військово-морських сил України. Розробка проєкту була завершена у 2008 році, а будівництво першого корабля почалося у травні 2011 року, спуск на воду спочатку планувався у 2012 році. З того часу строки завершення будівництва постійно і неодноразово переносилися. У 2017-му озвучено намір здати перший корабель у 2022 році. Тепер із вуст глави парламентської фракції «Слуга народу» Давида Арахамія прозвучало, що 2022 році розпочнеться черговий етап  його будівництва.

 

Майбутній корабель має бути сумісним зі стандартами, що використовуються кораблями НАТО.

В ході розробки проєкту українські конструктори відвідали ключові центри військового кораблебудування в Західній Європі. Тому «проект 58250» став результатом узагальнення найкращих здобутків останніх років галузі. Реальне фінансування почалося тільки в другій половині 2007 р. Ескізний проєкт (в семи варіантах) був завершений на початку 2008 року.

До участі в проєкті було залучено 29 українських і більше 10 провідних європейських компаній. Корабель має бути оснащений на 60 % з обладнанням, виготовленим в Україні. Інше припадає на озброєння й технічні засоби, які планувалося придбати в кораблебудівників з Італії, Швейцарії, Франції, Німеччини, США, Данії й Нідерландів.

 

За результатами тендеру з вибору заводу-будівника, будівництво серії повинно було бути розгорнуте на «Чорноморському суднобудівному заводі», який належить групі компаній «Смарт». За часів СРСР на його верфях будували авіаносці. Але за часів Незалежності тут добудували лише один військовий корабель — корабель управління «Славутич» проєкту 1288-4. В 2006—2007 роках завод не побудував жодного судна. Втім, на той час технічні можливості заводу, за оцінками експертів, дозволяли виконати замовлення. В 2008—2009 роках були вкладені кошти в модернізацію виробництва, а інформація про будівництво військового корабля викликала неабияке піднесення серед працівників заводу.

28 квітня 2010 року на Чорноморському суднобудівному заводі почалися роботи з підготовки до будівництва корвету.

Фактично будівництво головного корабля розпочалося у травні 2010 року. 17 травня 2011 року на ЧСЗ Президент України В.Янукович взяв участь у церемонії закладки головного корабля серії «Володимир Великий» (заводський номер 01701). Після цього зайшла мова про відмову від західних на користь російських зразків. 09 березня 2011 року Кабінет міністрів України затвердив Концепцію Державної цільової оборонної програми будівництва кораблів класу «корвет» за проєктом 58250, яка передбачала будівництво чотирьох кораблів до 2021 року

Всього було заплановано побудувати до 2026 року 10-12 кораблів проєкту 58250, в тому числі 4 повинні були увійти до складу українського флоту 2021 року. У вересні 2013 року в Україні розсекретили зовнішній вигляд корабля, було оприлюднено його макет.

В липні 2014 року фінансування програми було призупинене для економії бюджетних коштів, в зв’язку з російською збройною агресією, інтервенцією до Криму та початком Війни на сході України.

В січні 2016 року Сергій Гайдук заявив, що подальше зволікання з реалізацією державної програми з будівництва корвета може призвести до низки негативних наслідків, починаючи від руйнації національної системи кораблебудування, дискредитації країни, як надійного партнера перед іноземними постачальниками унікального обладнання, аж до втрати бойового потенціалу ВМС, наслідком чого буде панування ворожого флоту біля наших берегів, видобуток вуглеводної сировини в нашій виключній економічній зоні та інші виклики національним інтересам України на морі, а активізація робіт з будівництва нового корвета у 2016 р. дозволить вже до кінця 2018 р. отримати готовий корабель та створити умови для швидкого та гарантованого відновлення боєздатності ВМС України. Лише наявність нових корветів дозволить ВМС виконувати завдання за межами територіальних вод.

 

Але російська  «п’ята колона» продовжила невпинно працювати на «знищеня проєкту». 03 липня 2018 року Господарський суд Миколаївської області визнав банкрутом Публічне акціонерне товариство «Чорноморський суднобудівний завод». Впродовж 2017 року керівництво ЧСЗ намагалося боротися за підприємство і «корвет». Прес-служба Smart Maritime Group, до складу якої входить ЧСЗ, поширила заяву, що дане рішення суду є прямим наслідком деструктивної позиції прокуратури, яка привела до ліквідації головного підприємства військового кораблебудування України та збитків для державного бюджету. Також стверджувалося, що згідно процедури банкрутства побудований корпус корвету буде включений в ліквідаційну масу для подальшої реалізації.

Міністерства оборони України під час проведення виставки «Зброя та безпека – 2019» обговорили з турецькою стороною питання їх участі в програмі будівництва корвету. Окрім Туреччини в проєкті зацікавлені і США, які зі свого боку готові були надати пропозиції щодо комплектування корабля відповідними системами озброєння, живучості, двигунами тощо. Турецька сторона також висловила готовність побудувати головний корабель для України, а в перспективі – і корвети для власних збройних сил за цим проєктом.

Але… відновлення будівництва розпочнеться не раніше 2022 року. Таку думку озвучив глава парламентської фракції «Слуга народу» Давид Арахамія, перебуваючи в Миколаєві.

Те, що відбувається з будівництвом українського військового флоту дуже сильно перегукується із скандалом відносно втручання ДБР в роботу ППО України. 

РОСІЙСЬКА «П’ЯТА КОЛОНА» СПРОБУВАЛА ЗАВДАТИ УДАР ПО ПРОТИПОВІТРЯНІЙ ОБОРОНІ УКРАЇНИ «З СЕРЕДИНИ»