Розповідь про те, як росіяни цього року Антарктиду підкорювали

Росії в спадок від СРСР дісталася антарктична станція «Восток». Заснована вона була в середині 20 століття і знаходиться в глибині материка.  Обладнання на станції ще радянських часів… Але для росіян сама по собі станція престижна, бо там колись було зафіксовано найнижчу температура на Планеті. Про цей кліматичний феномен сьогодні можна знайти відомості в будь-якому радянському і пострадянському підручнику, виданому російською мовою. Тому володіння і перебування на цій станції, через відсутність хоч яких реальних рекордів, для Кремля дуже важливо.

 

І щоб утерти ніс Заходу, вирішили росіяни на цій станції замінити все обладнання на нове. Російському олігархові Міхельсону “розклали соцнавантаження”, і він за багато-багато мільярдів рублів під Пітером таки станцію спорудив.

 

Проект дорогущий, але, як ви розумієте, для престижу Путіну грошей не шкода. А тільки перевезення і монтаж цієї станції мало обійтися російському бюджету в три з половиною мільярда рублів. Але ж  в Антарктиді станція буде з російським триколором на стінах!

 

Однак, станцію спорудили під Пітером, а наукова стація “Восток” знаходиться далеко в центрі материка Антарктида. Для транспортування станцію розібрали, завантажили в стандартні морські контейнери, а контейнери, в свою чергу, завантажили на ліхтеровоз,який приводить у дію ядерний реактор.

 

Ліхтеровоз цей має назву «Сєвморпуть» і призначений для плавання серед льодів. Саме тому він має спеціальний посилений корпус, відповідні гвинти, ядерний реактор і всі інші необхідні прибамбаси. Транспортний криголам «Сєвморпуть» – найбільший з криголамів, побудованих ще за часів СРСР.

 

Десь в районі Анголи у ліхтеровоза, який виплив з ремонтного доку та розрахований на самостійне плавання в льодах до 1 метра завтовшки, відламалася одна з лопатей гребного гвинта. Ось просто так  – взяла і відвалилася, сумно зробивши бульк перед тим як потонути. Ліхтеровоз став, тому що дисбаланс і вібрація погрожували ще більшими руйнуваннями через недопустимі відхилення в режимі роботи гвинта.

 

Яким чином корабель, розрахований на плавання посеред товстих крижин, перебуваючи у відкритому тропічному океані в сотнях кілометрів від найближчої суші, в двох тисячах метрів від морського дна і десятках тисяч кілометрів від найближчої крижини примудрився зламати лопать гребного гвинта – загадка!

 

Та це ще не все. Для монтажу станції необхідно 100 робітників. І їх відправили до Антарктиди на іншому, ОКРЕМОМУ криголамі, з веселою назвою “Капітан Драніцин”. Але, на дизельному. Так як швидкості у криголамів зовсім не збігаються, то пливли кораблі окремо. В результаті маємо: станція в розібраному вигляді дрейфує поруч з Анголою, а будівельники вже в Антарктиді розглядають пнгвінів.

 

Що заважало будівельників доправити літаком, а потім пересадити на «Сєвморпуть» сказати важко бо логіка росіян незрозуміла і непередбачувана. Є припущення, що Росія всьому світу хотіла вкотре продемонструвати унікальні особливості російських криголамів.

 

Як би там не було, а «Севморпуть» ніяк не можна зайти в територіальні води Анголи у зв’язку з наявністю на ньому ядерної силової установки. По-перше: все, що плаває на ядерних дровах в РФ є особливо секретним. По-друге: віра усього світу в надійність російської техніки, яка не має аналогів в світі настільки велика, що від гріха подалі, ангольці вирішили зайвий раз не ризикувати. А то раптом з криголама слідом за лопатю гвинта, яка збагатила убогий ландшафт дна Атлантичного океану в цьому регіоні, додасться ще й ядерний реактор…

 

Коротше ремонт вирішили проводити у відкритому морі, бо буксир, який дотягне криголам до Пітера не знайшли. І ось, в режимі рятувальної операції, до криголамного ліхтеровоза прибула команда водолазів з усім необхідним обладнанням для ремонту гвинта.

 

Поки долетіли, поки допливли, поки спустилися – пройшов цілий місяць. Водолазна команда, оцінивши ситуацію і розглянувши всі варіанти, не знайшла нічого кращого ніж відпиляли ЩЕ ОДНУ лопать гвинта. Смєкалочка, однако! І ось вже й друга лопать, слідом за першою, також плавно занурилася на дно Атлантичного океану. Після такого ремонту раптом з’ясовується, що з такою конструкцією гвинта – дві лопаті замість чотирьох, – ліхтеровоз до Антарктиди в розумні терміни  взагалі аж ніяк не допливе. Тому він разом зі станцією на борту плавно розвернувся  і почав шкутильгати в бік Пітера, звідки якраз після ремонту він і виплив.

 

А в цей час монтажники-будівельники вже місяць отримали змогу милуватися видами Антарктиди перебуваючі на “Капітан Драніцин”. Дізнавшись, що замість роботи їм випала нагода здійснити безкоштовного екскурсійний тур в гості до пінгвінів, вони теж відпливли додому. На криголамі. Майже від одного полюса до іншого. Через тропіки.

 

Найвеселіше в цій історії, схоже, буде ще попереду. Справа в тому, що від місця вивантаження контейнерів з розібраною станцією до місця розташування станції “Восток” ще треба подолати якихось 1400 кілометрів. Ще раз: ТИСЯЧА ЧОТИРИСТА КІЛОМЕТРІВ КРИГИ І СНІГУ,  ЯКИМИ збирається тягнути КОНТЕЙНЕРИ зі станцією. Мотосаньми. Територією. де доріг немає взагалі! Щоб ви могли собі чітко уявити відстань у 1400 км – то це наша Україна від Ужгорода до Луганська, якщо хто не в курсі.

 

Яким чином люди, у яких лопаті гвинтів від криголамів відвалюються біля екватора, збираються перетягнути по снігу і льоду з тріщинами сотні контейнерів на таку відстань – теж загадка. Але, вангуємо, що має бути весело, і як завжди у росіян, з трупами, подвигом та надзусиллями. Та ще й це не кінець. Дотягнувши контейнери до місця призначення, потрібно ще зібрати до купи станц. А це ще три роки. А умови  на станції «Восток», як ви розумієте, далеко не надто комфортні.

 

Але на що не підеш, щоб показати світу черговий «аналоговнєт з триколором на борту».

 

Щоб ви не подумали, що все, що ви щойно прочитали це черговий троллінг наших сусідів чи фейк, радимо скористатися сервісом і особисто переконатися в тому, де зараз перебуває «Сєвморпуть». Сьогодні – 21 грудня 2020 року. На фото, яке ми пропонуємо вашій увазі корабля «Сєвморпуть» зараз знаходиться біля берегів Португалії: https://www.ships.com.ua/ (ввести Sevmorput)  

 

 

Нагадуємо: