Озброєння Збройних Сил України поповниться «Фуріями»

“Фурія” — український безпілотний авіаційний комплекс, призначений для розвідки і корегування вогню. Розроблений у 2014 році київським підприємством «Атлон Авіа».

Наказом Міністерства оборони України №115 від 09.04.2020 за результатами успішних державних випробувань Безпілотний авіаційний комплекс розвідки та коригування вогню артилерії А1–СМ «Фурія» офіційно прийнятий на озброєння Збройних Сил України.

Про це повідомляє пресслужба компанії НПП “Атлон Авіа” на своїй сторінці у Facebook.

 

БпАК А1-СМ «Фурія» є першим вітчизняним комплексом, розробленим приватною компанією, який був прийнятий на озброєння української армії. За оцінками розробників, вартість модернізованого комплексу А1-СМ буде не вищою за $150 тис. в цінах літа 2016 року.

 

За два роки війни виробники поставили понад сорок літальних апаратів «Фурія» в зону АТО. До прийняття на озброєння А1–СМ «Фурія» вже надходила до Збройних Сил України та Національної гвардії України де за результатами експлуатації до конструкції вносились відповідні зміни.

 

«Ця значна подія стала можливою завдяки багаторічній співпраці нашої команди з фахівцями Збройних сил та Міністерства оборони України.», – написали у пресслужбі.

БпАК А1-СМ «Фурія» був сконструйований київським НПП «Атлон Авіа» 2014 року і представлений широкому загалу 21 січня 2015.

 

За інформацією оприлюдненій на відкритій енциклопедії Вікіпедія, назву придумали самі бійці, які використовують апарат майже з самого початку бойових дій на Донбасі. Першим батальйоном, який використовував «Фурію», був «Донбас».

 

Зазвичай, комплекс складався із одного літального апарату, наземної станції, антенного комплексу, потім кількість літальних апаратів у складі комплексу зросла до двох, а вже останні поставки були з комплектацією трьох літальних апаратів.

Комплекс включає в себе три БПЛА, кілька змінних голівок із тепловізійними та звичайними камерами, наземну станцію керування і обробки інформації, антени та додаткове обладнання.

 

Конструкція планера — «літаюче крило». При виготовленні безпілотника використовувалися склотканина, вуглецева тканина і карбон. Всі елементи зроблені на потужностях заводу «Атлон Авіа». Завдяки моніторам оператор може стежити за геоінформаційною системою з прив’язкою координат і GPS-позицій літака. Другий монітор призначений для ведення спостереження через оптичну камеру. Зображення передається в режимі реального часу.

Силовий агрегат електричного типу. Живлення забезпечують дві батареї по 16 тисяч мА/год. БПЛА комплектується денною і нічною системою спостереження і може перебувати в повітрі до двох годин (залежно від погодних умов).

Модифікація БПЛА «Фурія», що надійшли на озброєння Збройних Сил України на початку 2016 року.

– Максимальний радіус: до 30 км;

–  Дальність польоту: близько 50 км від моменту вильоту до повернення;

– Силовий агрегат: електричний двигун;

– Живлення: дві акумуляторні батареї;

– Тривалість польоту: до 2 годин.

– Швидкість

– Крейсерська: 65 км/год;

– Максимальна: до 130 км/год;

– Корисне навантаження: денна та нічна відеокамера.