На супутникових знімках видно, що авіаносець «Адмірал Кузнєцов» заржавів

Єдиний російський авіаносний крейсер «Адмирал Флота Советского Союза Кузнецов»  все частіше привертає увагу ЗМІ. Китайські журналісти агенства Sohu помітили на супутникових знімках, що льотна палуба важкого авіаносного крейсера проекту 1143.5 «Адмирал Флота Советского Союза Кузнецов» помітно проржавіла менш ніж за рік.

Журналісти Sohu порівняли супутникові знімки стоянки цього флагмана російського флоту з липня 2019 року і до червня 2020-го. Судячи із зображень, ступінь корозії льотної палуби корабля швидко прогресує незважаючи на те, що він зараз знаходиться фактично в «тепличних» умовах – далеко від великої води, не рухається і на нього не летять постійно солоні бризки.

Автор статті висловлює припущення, що якщо ремонт авіаносного крейсера «Адмирал Флота Советского Союза Кузнецов» триватиме такими ж темпами, то його корпус прийде в повну непридатність раніше, ніж закінчаться роботи з реконструкції сухого доку для його модернізації.

 

З вигляду однієї тільки льотної палуби неможна впевнено говорити про стан всього корабля, але спостерігаються зміни, котрі можуть багато чого сказати про те, як за крейсером стежать і доглядають. Спочатку вивчення супутникових знімків виконувалося з метою перевірити хід перебудови двох сухих доків 35-го судноремонтного заводу (СРЗ-35, філія центру судноремонту “Звездочка”). Нагадаємо, після аварії плавучого дока ПД-50 в Росії не залишилося необхідного оснащення для капітального ремонту таких великих кораблів. Було прийнято рішення зламати перегородку між двома сухими доками СРЗ-35 і подовжити їх.

Однак ці заходи зіткнулися з безліччю проблем, що включають проблеми з перевищенням бюджету, зривом термінів і юридичні конфлікти.

 

За планом «Кузнецов» повинен був докуваться вже в 2021 році, тобто модернізацію дока потрібно було закінчити в 2020-му, проте в березні цього року підрядник виконав лише 15% обсягу будівельних робіт. Які будуть реальні терміни реконструкції інженерних споруд СРЗ-35 і капітального ремонту авіаносця – невідомо.

 

ДОВІДКА:

 «Адмирал флота Советского Союза Кузнецов» — радянський (до 1991 року) і російський (важкий) авіаносний крейсер(АКР або ВАКР) проекту 1143.5 (шифр «Кречет», англ. Kuznetsov class за класифікацією НАТО) побудований в останні роки існування Радянського Союзу на Чорноморському суднобудівному заводі в Миколаєві (УРСР) для ВМФ СРСР.

При закладці мав назву «Рига», спущений на воду під назвою «Тбілісі». 4 жовтня 1990 року наказом міністра оборони СРСР переіменований на «Адмірал флоту Радянського Союзу Кузнєцов». В офіційних документах використовується спрощена назва корабля «Адмірал Кузнєцов».

У грудні 1991 року на адресу командира корабля надійшла урядова телеграма від Президента України Леоніда Кравчука, в якій пояснювалося, що крейсер є власністю України і що до прийняття урядового рішення він повинен залишатися на севастопольському рейді. Незважаючи на заборону Києва корабель вийшов в район Феодосійського полігону для відпрацювання зльоту-посадки палубних літаків. Тим часом з Північного флоту до Криму терміново вилетів заступник командувача Північним флотом віце-адмірал Юрій Устименко, який, прибувши на борт, віддав наказ терміново, без двох третин офіцерсько-мічманського складу в також заводської здавальної команди які перебували на березі, терміново готуватися до переходу морем — аби не залишити корабель Україні, командування ВМФ прийняло рішення про його перехід на Північ до завершення державних випробувань.

О 23.40, не подаючи жодних сигналів, корабель залишив Севастопольський рейд і взяв курс на Босфор. До протоки «Кузнецов» йшов 30-вузловим ходом, у вузькості — 20 вузловим. Протоки корабель пройшов 1 грудня 1991 року. Турецька влада не перешкоджала руху судна.

20 грудня включений до складу Північного флоту ВМФ Російської Федерації, військово-морський прапор СРСР замінений на прапор ВМФ Росії. 24 грудня 1991 року «Адмирал Кузнецов» прибув до постійного місця базування Відяєво Мурманської області.