На Росії намагаються дозбирати другий «супервинищувач» Су-57: перший розбився минулого року…

12 серпня 2020 року міністр оборони Російської Федерації Сергій Шойгу відвідав Комсомольськ-на-Амурі, завітав в цех авіаційного заводу імені Ю.О. Гагаріна. Заводу, на якому збираються, в тому числі і “нє імеющіє аналогов в мірє” винищувачі Су-57. І, звичайно ж, елемент пропаганди не міг обійтися без того, щоб не показати, як збирається “кращий” винищувач в світі. І, зрозуміло, показали! Хоча, насправді, показувати, як виявилося, особливо немає чого.

 

Російські ЗМІ опублікували фотографії, на яких був зображений фінальний етап збірки другого серійного Су-57, серійний номер 51002.

Перш за все, хотілося б відзначити, що ті Су-57, які зараз збираються в Росії – це далеко не винищувачі п’ятого покоління, оскільки вони не відповідають вимогам бойових літаків цього покоління з ряду технічних і технологічних параметрів. Це не тільки вкрай посередній ЕПР, електронна начинка і повільні обчислювальні комплекси, але й двигун, як і раніше представляє собою виріб першого етапу.

 

Але контракт на поставку перших двох серійних Су-57 був укладений МО РФ в серпні 2018 року на Міжнародному військово-технічному форумі «Армия-2018». Погодьтеся, саме звучання “серійних” і “перших двох”, вже дисонує. Тут куди ближче більш чесне трактування – дрібносерійних. Але навіть не в цьому справа.

Згідно з контрактом, літаки повинні були бути передані ВКС РФ в 2019 і 2020 роках. Тобто, грубо кажучи, по 1 літаку в рік?

Все вірно, по 1 літаку в рік. Авіаційний завод імені Ю.О. Гагаріна повинен збирати 1 винищувач, фактично, покоління 4 +++ в рік!

Так, за вікном серпень, а другий Су-57, нехай і на так званій фінальній стадії складання, але не готовий, а що ж перший серійний винищувач? Як склалася його доля?

А це не менш цікава історія, адже перший серійний Су-57, серійний номер 51001, розбився 24 грудня 2019 року через поломки системи управління літаком в ході випробувального польоту за три дні до урочистої і помпезної передачі Міністерству оборони.

Дивно, але в червні 2019 року, не дочекавшись перших двох “серійних” Су-57, на Міжнародному військово-технічному форумі «Армия-2019» МО РФ підписує з ПАТ «Компания «Сухой» контракт на поставку 76 серійних винищувачів Су-57 до 2027 року. Тобто, грубо кажучи, по 10-11 винищувачів в рік.

Якщо дрібносерійна, не кваплива і ретельна збірка по одному літаку в рік, привела до катастрофічної поломки в першому ж “серійному” зразку, і не відомо, що ще чекає другий винищувач на випробуваннях, то який рівень аварійності та дефективності буде при таких обсягах збірки?

Є над чим замислитися, і не стільки нам, скільки тим пілотам, що будуть сідати за штурвал цих літаків і тим країнам, які подумують придбати Су-57.