Мінсоцполітики монетизує проїзд для учасників АТО. Як не допустити конфлікту між владою та ветеранами

Пільговий проїзд у громадському транспорті досі залишається гострою темою в українському суспільстві. Ветерани війни неодноразову висловлювали своє обурення стосовно небажання перевізників безоплатно перевозити їх на маршрутних транспортних засобах згідно з чинним законодавством. Навіть були поодинокі випадки, коли суперечка в автобусі або маршрутці переростала у справжню бійку. Як от, наприклад,  у Миколаєві у квітні 2020 року, коли водій маршрутки побив учасника бойових дій, який до того ще й отримав інвалідність внаслідок війни. 

 

Своє небажання перевозити пільговиків маршрутники аргументують різними причинами, серед яких найтиповіша про те,  що нібито “він атовців нікуди не посилав”. Але це є типова агресивна поведінка малодосвідченої людини. Перш ніж сісти за кермо транспортного засобу, водій має вивчити, окрім правил дорожнього руху, ще й українське законодавство та усвідомлювати, що є закон і його не можна порушувати.

 

Читайте:

У Сухопутних Військах пройшла міжнародна конференція з питань територіальної оборони


Хочемо трохи нагадати недолугим водіям та їх керівництву, чому саме учасники АТО/ООС мають повне, гарантоване законом, право на безоплатний проїзд у громадському транспорті. Так, ст. 12 Закону України  “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” говорить, що ті особи, які отримали статус учасника бойових дій мають гарантоване право на безплатний проїзд усіма видами міського пасажирського транспорту, автомобільним транспортом загального користування в сільській місцевості, а також залізничним і водним транспортом приміського сполучення та автобусами приміських і міжміських маршрутів, у тому числі внутрірайонних, внутрі- та міжобласних незалежно від відстані та місця проживання. Тобто ветеранам повною мірою дозволено безоплатно користуватися автобусами, тролейбусами, метро та іншими видами громадського транспорту.

 

Нерідко буває так, коли водії маршруток стверджують, що вони не громадський транспорт, а т.з. маршрутне таксі. Насправді це не відповідає дійсності, бо такий вид перевезення громадян повністю підпадає під визначення громадського транспорту. 

 

Читайте:

Влад Сорд зізнався на відео що говорив неправду про події в Іловайську (ВІДЕО)

 

“Існує Закон України “Про транспорт” в якому чітко обумовлено, що таке транспортна система України. Там вказано, що автомобільний транспорт, так само як і залізничний, може бути транспортом загального користування. Ніякого окремого положення про маршрутні таксі там немає. Також слід додати, що т.з. “маршрутки” перевозять пасажирів автобусами, а не легковим транспортом, по заздалегідь визначеному маршруту, саме тому вони підпадають під міський пасажирський транспорт”, – пояснює депутат Харківської обласної ради від партії “Європейська Солідарність” Ольга Лехан.

 

Ольга Лехан. Голова комісії з питань соціальної політики, співпраці з інститутами громадянського суспільства соціального спрямування та у справах учасників АТО/ООС при Харківські ОДА

 

Питання перевезення учасників АТО\ООС  влада вирішила перекласти на органи місцевого самоврядування. Нещодавно стало відомо, що Міністерство соціальної політики планує змінити порядок надання права пільгового проїзду для громадян України. Відомство вже розробляє законопроект, який передбачає, що місцева влада своїми рішеннями визначить форми надання пільг на проїзд, у тому числі в монетизованому вигляді.

 

Читайте: 

Американці очікують ескалації конфлікту Росії проти України найближчим часом

 

 

У ветеранської спільноти виникає закономірні питання з цього приводу: як новий законопроект буде реалізований? Чи не станеться так, що після перекладення повноважень на органи місцевої влади, вони стануть ігнорувати права учасників бойових дій і усіма способами будуть унеможливлювати безоплатний проїзд ветеранів? Адже у Мінсоцполітики так і не пояснили, яким саме чином їм будуть гарантуватися дотримання норми Закону “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”. 

 

Представники харківської обласної ГО  “Спілки ветеранів АТО” вже неодноразово наполягали на створенні єдиного проїзного квитка для учасників бойових дій. Так, 23 лютого, відбулося спільне засідання Комісії з питань соціальної політики Харківської облдержадміністрації та представників ветеранських організацій міста. Під час засідання, ветеранами була висунута пропозиція щодо створення електронної системи розрахунку за проїзд для учасників бойових дій. Як зазначають самі атовці, така система дасть змогу реалізувати відшкодування за проїзд фірмам, які надають послуги з перевезення.

 

Читайте: 

Законопроект 3553: українське козацтво чи солдати-москалі?

 

“Суть запропонованих ветеранами змін полягає у тому, що має бути створено електронний розрахунковий рахунок. Під час користування послугами громадського транспорту, пільговик, за допомогою електронної картки, буде фіксувати кількість поїздок та вид використаного громадського транспорту. Узагальнені дані мають потрапляти до спеціальної бази та, за результатами поїздок за один календарний місяць, буде нараховуватися відшкодування перевізникам з боку держави. Така система реально дозволить компенсувати витрати транспортних комерційних організацій і знівелювати численні конфлікти, які з регулярною періодичністю виникають під час поїздок”, – розповідає про проєкт голова харківської обласної організації “Спілки ветеранів АТО” Борис Федоров. 

 

Павло Федоров – почесний голова “Спілки ветеранів АТО Харківської області”

 

Залишається лише сподіватись, що у можновладців вистачить розуму не йти на новий конфлікт з ветеранською спільнотою та не обмежувати ветеранів у їх праві пільгового проїзду. Сподіваємося на те, що влада розуміє, яку сильну соціальну напругу може викликати необдумані зміни у цій сфері.

 

Нагадуємо: