Фронтовики і чиновники: боролися у Кременчуку, а перемогли у Полтаві

Питання скасування рішень місцевої влади щодо обмеження права пільгових категорій населення, в тому числі учасників АТО/ООС, все дуже актуально. У містах, де обмеження запровадили ще на початку карантину, більшає невдоволених, зокрема, «комендантською годиною» на транспорті.

 

У КРЕМЕНЧУЦІ УЧАСНИКИ АТО/ОСС ВИМАГАЮТЬ ВІД ВЛАДИ СКАСУВАТИ «КОМЕНДАНТСЬКУ ГОДИНУ» І ПОНОВИТИ ЇХНІ ПРАВА НА БЕЗПЛАТНИЙ ПРОЇЗД

 

Як і зростає кількість судових позовів до влади з вимогою скасувати подібні рішення.

Не виняток і Полтавщина, де у двох найбільших містах – Полтаві і Кременчуку, учасники бойових дій продовжують вимагати поновлення їхнього законного права на пільговий проїзд у громадському транспорті, обмеженому чиновниками у зв’язку з карантином. 10 липня 2020 року це питання активісти навіть спробували внести до порядку денного сесії Полтавської міськради. Депутатів було повідомлено, що  з цього приводу був поданий позов до суду і було відкрите виконавче провадження. Проти обмеження пільг для ветеранів на проїзд у громадському транспорті під час карантину висловився і  начальник відділу Міністерства ветеранів Олександр Товпига, який брав участь у сесії, адже,  вважає подібні  заборони невідповідними чинному законодавству.

 

Натомість Олександр Шамота, секретар Полтавської міськради і, одночасно, в.о.Полтавського міського голови,  послався на постанову Кабміну, яку виконує міськвиконком. Депутати того дня так і не розглянули цього питання.

Але, схоже, дискусія в сесійній залі і погрози активістів скасувати рішення через суд, таки мали сенс. 31 липня стало відомо, що на позачерговому засіданні виконавчого комітету Полтавської міської ради, яке вів О. Шамота, таки було скасовано рішення виконавчого комітету Полтавської міської ради від 20 березня 2020 «Про питання перевезення осіб пільгових категорій в міському пасажирському транспорті загального користування», яким перевезення пільгових категорій в Полтаві дозволялося лише з 11.00 до 15.00.

«Право на пільгові перевезення в міському пасажирському транспорті одне з невід’ємних і безумовних прав, наданих людям державою. Через карантин та ризик інфікування коронавірусом держава рекомендувала обмежити пільгові перевезення в години пік – таким чином планувалося з одного боку забезпечити безперебійне діставання людей, що працюють у  соціально важливих галузях міста, на роботу, з іншого – вберегти від інфікування людей поважного віку, які знаходяться в групі ризику…», – прокоментував наступного дня рішення виконкому О. Шамота.  – Оскільки нам вдалося кардинально вирішити транспортне питання  до Полтави прямують нові тролейбуси, а отже автопарк поповниться, ініціювали повернення пільгових перевезень до стандартного до карантинного режиму. Рішення прийнято…». (стиль і орфографію збережено – авт.) 

Отже, у місті на Ворсклі учасники бойових дій відтепер знову можуть їздити громадським міським транспортом без обмежень.

 

А от у сусідньому промисловому Кременчуку їхні побратими все ще борються за таке право. У коментарі для «НОВА» координатор ГО «АТО-Майдан-Кременчук» Леонід Харченко зазначив, що влада наддніпрянського міста не поспішає реагувати на численні протести учасників АТО/ООС і в комунальному міському пасажирському транспорті пільговиків, як і раніше, перевозять лише з 10.00 до 15.00.

«Ситуація з перевезенням пільговиків, в тому числі і учасників АТО/ООС, в нашому місті не змінилася. Міська влада, як і раніше, свого рішення про обмеження перевезень не скасовує. Ми тримаємо ситуацію на контролі, але…, –  констатував Л. Харченко. –  Аби забезпечити право учасників бойових дій на безплатний проїзд в місті, ми наразі проводимо перемовини безпосередньо з приватними перевізниками, а не з чиновниками міськради. Пояснюємо перевізникам, що обмеження протизаконні і вони мають і надалі безплатно перевозити фронтовиків. Такий метод виявився ефективнішим, ніж ми розмовляли б з владою. Більшість приватних перевізників вже погодилися безплатно перевозити учасників бойових дій…».

Попри позицію Кременчуцької міської ради, фронтовики налаштовані й надалі вимагати поновлення свого права на пільговий проїзд міським громадським транспортом. Проте, до акцій громадської непокори вдаватися не планують. Поки що…

 

Олександр Брусенський, НОВА – новини ветеранів: інформаційний портал для учасників АТО/ООС