Для Бундесверу розробляється перспективна бойова броньована машина (ФОТО, ВІДЕО)

  В даний час в інтересах Бундесверу розробляється перспективна бойова броньована машина для десантування GSD LuWa. У майбутньому вона має надійти на озброєння повітряно-десантних частин і замінити стару техніку сімейства Wiesel. Новий зразок створюється із розрахунком на тривалу експлуатацію, і тому в його конструкції використані цікаві рішення, за рахунок яких планується отримати високі тактико-технічні характеристики.

 

  У десантних підрозділах Бундесверу досі є до 200 легких бронемашин Wiesel кількох модифікацій з різним озброєнням та оснащенням. Згідно з актуальними планами, найближчими роками вони пройдуть модернізацію, завдяки якій зможуть залишатися на службі. Експлуатація «Візелів» триватиме до 2030 р., причому наприкінці поточного десятиліття розпочнеться процес заміни на нову техніку.

 

  Роботи з перспективної бронемашини, що десантується, почалися в 2019 р., коли Міноборони ФРН відкрило прийом конкурсних заявок і випустило тактико-технічні вимоги. Згідно з останніми, армії необхідна легка бронемашина, придатна для транспортування у вертольоті CH-53 або існуючих військово-транспортних літаках.

 

  Також замовник хотів отримати гібридну силову установку та гусеничну ходову частину з керованою підвіскою. У вихідній версії проєкту планувалося використовувати бойовий модуль із малокаліберною гарматою. Надалі не виключається можливість інтеграції інших систем та озброєнь.

 

  У квітні 2020 р. контракт на розробку проєкту, будівництво та випробування макетного зразка отримала компанія Industrieanlagen Betriebsgesellschaft MBH (IABG). Як розробників окремих вузлів та агрегатів планувалося залучати інші німецькі та зарубіжні організації. На поточному етапі проєкт отримав робоче позначення GSD LuWs (Gesamtsystem demonstrator für einen Luftbeweglichen Waffenträger – «демонстратор технологій авіатранспортабельного носія озброєнь»).

 

  Проєктування зайняло близько року, і навесні почалося складання першого дослідного зразка. Зовнішність машини розкрили на початку цього року, а в серпні замовнику і широкому загалу вже продемонстрували готовий прототип. Тоді ж розкрили деякі його характеристики та особливості.

 

  У середині жовтня на полігоні Ліхтенау замовнику показали основні можливості прототипу. Бронемашина пройшла танковою трасою і показала свої вогневі можливості. Крім того, окремо збудований бронекорпус випробували підривом.

 

  Повідомляється, що проєкт GSD LuWa отримав високі оцінки, проте його розробка продовжуватиметься. Поки що йдеться лише про макет для відпрацювання основних рішень. Якщо поточні роботи завершаться з бажаними результатами, IABG розпочне розробку повноцінної бронемашини LuWa, придатної для серійного виробництва та прийняття на озброєння в майбутньому.

 

  Представлений виріб GSD LuWa є компактною і легкою бронемашиною з можливістю встановлення необхідного обладнання або озброєння. Відповідно до вимог замовника, бойова маса машини не перевищує 6,2 т. Довжина становить 4,2 м, ширина – 2 м. Висота залежить від типу бойового модуля та режиму роботи підвіски. Мінімальна висота цього прототипу – всього 1,85 м.

 

  Розроблено оригінальний бронекорпус із вираженим носовим «капотом», лобовим склінням великої площі та розвиненими надгусеничними нішами. Корпус забезпечує протикульовий/протиосколковий та протимінний захист з усіх боків, проте про його рівень поки нічого не повідомляється. На даху корпусу є місце для корисного навантаження у вигляді бойового модуля.

 

  На вимогу замовника, GSD LuWa використовує гібридну силову установку, що включає агрегати кількох німецьких виробників. У кормі корпусу встановлено дизель-генератор неназваної потужності та супутні агрегати. У носовому кожусі та кормі розмішені тягові електромотори. В пустотах корпусу знаходяться акумуляторні батареї. Вздовж правого борту можна побачити великий радіатор для охолодження двигуна та електросистем.

 

  Повідомляється про кілька режимів роботи. При необхідності можливий рух на акумуляторах з відключеним дизелем, що різко скорочує шум. При цьому ходові характеристики поки що теж не розкриваються.

 

  Для підвищення прохідності та отримання інших переваг розроблено оригінальну ходову частину з двома парами гусениць. Задні гусениці відрізняються кормовим розташуванням ведучих коліс. Кожне ведуче колесо з’єднане із власним тяговим електромотором. Ковзанки оснащуються керованою гідропневматичною підвіскою, що дозволяє змінювати кліренс.

 

  Запропонована чотиригусенична ходова частина за характеристиками рухливості та прохідності не поступається традиційним конструкціям. При цьому вона відрізняється підвищеною живучістю: розрив однієї стрічки та/або втрата інших елементів не перетворює машину на нерухому мішень.

 

  “GSD LuWa включає не тільки саму машину з системою озброєння, але також демонстратор інтер’єру і так званого цифрового двійника. За допомогою цієї комбінації існуючі оперативні ноу-хау попередніх екіпажів Wiesel мають бути записані та використані для подальших етапів процесу озброєння. Крім того, було оцінено та оптимізовано ергономіку, а також технологічні та тактичні можливості системи-наступника. Це служить для підготовки майбутніх пропозицій щодо рішень BAAINBw, для збору необхідних фактів для ухвалення рішення про вибір, для зниження ризиків, підвищення інноваційної сили та експлуатаційної цінності майбутньої системи, а також для визначення курсу на пізнішу серію” – пише профільне німецьке видання Вehoerden-spiegel.

 

  Нинішній макетний зразок отримав бойовий модуль ASGARD, що дистанційно керується, від словенської компанії Valhalla Turrets. Він несе 27-мм гармату Mauser BK 27 та оптико-електронний приціл. У перспективі заплановано встановити ракетний комплекс EuroSpike. з іншим цільовим обладнанням.

 

  Екіпаж GSD LuWa складається лише з двох людей. Водій розміщується в передній частині відсіку. За ним знаходиться робоче місце командира-оператора з приладами. Доступ до машини забезпечується люком у даху бойового модуля.

 

  З технічного погляду проєкт GSD LuWa має великий інтерес. Для виконання досить суворих вимог замовника запропоновано кілька сміливих ідей та рішень. Очікується, що вони дозволять отримати всі необхідні технічні та експлуатаційні характеристики – але успіх поки що не гарантовано.

 

  Зараз проєкт перебуває на стадії випробувань макетного зразка, спрямованих на демонстрацію та відпрацювання нових технологій. Макет двічі показали представникам замовника та отримали гарні відгуки.

 

  Поки що Бундесвер і розробники перспективної бронемашини мають достатній запас часу. «Авіатранспортабельний носій озброєнь» має піти в серію не раніше середини двадцятих років, і до цього терміну без поспіху можна буде завершити роботи за нинішнім макетним зразком, довести нові технології і потім розробити повноцінний проєкт.

 

Андрій Артюх, “НОВА – новини ветеранів: інформаційний портал для учасників АТО/ООС”.