“Антонов” навчився будувати літаки без російських комплектуючих

Зі стапелів державного авіабудівного підприємства “Антонов” зійшов планер перший серійний транспортний літак Ан-178. На якому замість російських деталей близько 2/3 обладнання виготовлено в Сполучених Штатах Америки,  а третина – вітчизняного..

“Це перший літак, який складається без жодної російської деталі. Нас звинувачують у тому, що кілька років ми не випускали серійні літаки. Але з початком російської воєнної агресії у 2014 році ми втратили не тільки ринок збуту, а й ринок постачання важливих компонентів. Деякий час зайняло імпортозаміщення та пошук нових постачальників”, -в інтерв’ю Укрінформу повідомив президент ДП “Антонов” Олександр Лось.

Ан-178 — український близькомагістральний транспортний літак з турбореактивними двигунами. Розроблений київським ДП “Антонов” на базі пасажирського Ан-158 (Ан-148-200).

Конструювання розпочалося у 2010 році, а перший раз у небо літак піднявся 7 травня 2015 року.

Ан-178 розвиває швидкість 825 км/год та може взяти на борт 18 тон вантажу.

Літак обладнаний вантажним люком та рампою в хвостовій частині, може бути задіяний для доставки особового складу, озброєння і легкої техніки посадковим та парашутним способами, транспортування матеріальних засобів, пошти та інших вантажів у тому числі в стандартній тарі та вантажів на піддонах. В умовах надзвичайних ситуацій він може використовуватися для евакуації населення з зони стихійного лиха, транспортування поранених, десантування рятувальних команд і ще багато чого.

Унікальна особливість літака – можливість перевезення майже всіх існуючих у світі типів пакетованих вантажів – як у контейнерах, так і на піддонах, включаючи також контейнери “1С” (морський контейнер).

“Подібні літаки в Європі виробляють лише три виробники – це Франція разом з Іспанією, Україна та Росія. Росіяни зараз перебувають під санкціями і вони із заздрістю дивляться на наш літак, бо ми зайняли унікальну нішу високошвидкісних тактичних літаків. Нашими потенційними конкурентами наразі є літаки Leonardo та Airbus. Створення літака – це завжди дуже серйозна конкурентна та політична боротьба. До наших колег по галузі ми ставимося з найвищою повагою, незважаючи на різні чужі інсинуації. Їхні літаки і пропозиції теж були дуже хороші, просто наші кращі. Ан-178 займає перспективну нішу, бо він має унікальне поєднання злетно-посадкової «прохідності», вантажопідйомності і швидкості “, – стверджує Олександр Лось.

Залежно від комплектації сервісного пакету, вартість одного Ан-178 на ринку сьогодні становить $60-70 млн. USD